Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان:

بیش از یک میلیون اصله درخت به صورت رایگان در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: بیش از یک میلیون اصله درخت به صورت رایگان در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد

بیش از یک میلیون اصله درخت به صورت رایگان در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد

به گزارش خبر نگار ایانا در استان لرستان؛سید عماد شاهرخی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در جلسه "ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی"  که در محل سالن جلسات اداره کل منابع طبیعی برگزار شد با تبریک روز مهندس به همه تلاشگران تولید و اقتصاد کشور گفت؛ حفاظت از منابع طبیعی حفاظت از زندگی است و ما در قبال حفظ منابع طبیعی مسئولیت داریم چرا که تولید اکسیژن، ساماندهی گردش هوا، پالایش آب، تفرجگاههای طبیعی و... که نقش مؤثری در اقتصاد کشور و استان دارد در گرو حفظ منابع طبیعی است.

 وی تصریح کرد در همین راستا در هفته منابع طبیعی که از تاریخ پانزدهم لغایت بیست و یکم اسفند ماه همزمان با سراسر کشور و با شعار ایران سرسبز _ ایران قوی _ همه با هم برای حفظ و احیای منابع طبیعی برگزار می شود،  برنامه هایی در سطح کل استان طراحی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت؛ افتتاح طرح ها و پروژه های مختلف در حوزه منابع طبیعی و توزیع بیش از یک میلیون اصله درخت به صورت رایگان در دستور کار است.

 وی گفت ،جنگل و مراتع نقش مستقیمی در تولید و اقتصاد کشور دارند  بنابراین در حفظ منابع طبیعی و صیانت از جنگل و مراتع  مسئول هستیم و در همین راستا ما باید از ظرفیت تشکل‌ها و "N.G.O"ها  استفاده کنیم.

 این مقام مسئول  عنوان کرد با روحیه جهادی،  انگیزه کافی، دانش لازم و تعریف یک نقشه کلی تحولی در حوزه منابع طبیعی ترسیم و به دنبال تغییر رویکرد در جلوگیری از تخریب جنگل های استان خواهیم بود.

 وی افزود در پی سفر هیئت دولت به استان لرستان تعداد ۳ مصوبه با اعتباری برابر ۱۶۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری اختصاص یافت، ۲۰ میلیارد تومان در خصوص بحث پیشگیری از زوال بلوط و ۱۰ میلیارد تومان هم برای ایجاد پاسگاه های حفاظتی در سطح کل استان اختصاص یافته که تاکنون ۲۵ میلیارد تومان از این مصوبات تخصیص و جذب شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید