Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان :

تا پایان سال ۱۴۰۴ سطح گلخانه های لرستان به ۳۰۰ هکتار گلخانه فعال خواهد رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: زیرساخت ۱۲ شهرک گلخانه ای به مساحت کل ۴۳۱ هکتار با تولید ۷۶ هزار و ۸۰۰ تن و اشتغالزایی برای ۳۳۶۰ نفر آماده واگذاری به سرمایه گذاران این بخش است.

تا پایان سال ۱۴۰۴ سطح گلخانه های لرستان به ۳۰۰ هکتار گلخانه فعال خواهد رسید

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان؛ سید عماد شاهرخی در نهمین جلسه ستاد سرمایه گذاری بخش کشاورزی با موضوع بررسی شهرکهای گلخانه‌ای گفت: در حال حاضر سطح گلخانه های لرستان ۷۲ هکتار است، سازمان جهاد کشاورزی لرستان موظف شده است سالانه ۲۰ هکتار گلخانه جدید ایجاد کند.

 سید عماد شاهرخی افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی کشور و لزوم استفاده بهینه از منابع موجود، اولویت وزارت جهاد کشاورزی توسعه و ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای است و این پتانسیل در لرستان وجود دارد که جزو پنج استان نخست از حیث فضای گلخانه ای کشور است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: زیرساخت ۱۲ شهرک گلخانه ای به مساحت کل ۴۳۱ هکتار با تولید ۷۶ هزار و ۸۰۰ تن و اشتغالزایی برای ۳۳۶۰ نفر آماده واگذاری به سرمایه گذاران این بخش است.

این مقام مسئول  گفت؛ در پی سفر هیئت دولت به استان لرستان مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت های شهرکهای جدید گلخانه ای اختصاص یافته است.

 سید عماد شاهرخی از جمله مزیت‌های احداث شهرک‌های گلخانه‌ای نسبت به گلخانه های انفرادی را برنامه ریزی و ایجاد شبکه واحد، تأمین نهاده ها و بازاریابی و فروش بیشتر عنوان کرد.

 وی در پایان تأکید کرد، جهش و پیشرفت در کار مستلزم وحدت و همدلی همه‌ بخش کشاورزی است، ما باید به جهت رفع موانع و شناسایی سرمایه‌گذاران از ظرفیت نمایندگان و فرمانداران استفاده کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید