Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان

سردخانه کشاورزی کوهدشت افتتاح شد/ نیاز لرستان به ۲۰۰ هزار تُن فضای سردخانه‌ای دیگر

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: با توجه به ظرفیت تولید محصولات کشاورزی در استان، به ۲۰۰ هزار تن فضای سردخانه‌ای دیگر نیاز داریم.

سردخانه کشاورزی کوهدشت افتتاح شد/ نیاز لرستان به ۲۰۰ هزار تُن فضای سردخانه‌ای دیگر

به گزارش خبر نگار ایانا در استان لرستان؛ در هفتمین روز از دهه مبارک فجر  که به نام انقلاب اسلامی، تکریم مقام زن و تحکیم بنیان خانواده نامگذاری شده است سردخانه ذخیره سازی و نگهداری محصولات کشاورزی کوهدشت با حضور  استاندار لرستان، امام جمعه شهرستان کوهدشت، نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان، فرماندار کوهدشت و سایر مسئولین شهرستانی به بهره برداری رسید.

اسفندیار حسنی‌مقدم، رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان در این مراسم اظهار کرد: یکی از خلاهای استان که سنوات گذشته نسبت به این موضوع غفلت شده بحث سردخانه‌ محصولات کشاورزی است.

 رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان بیان کرد: پیش‌بینی ما این است که به ۲۰۰ هزار تن فضای انباری به شکل سردخانه نیاز داریم که ظرفیتی حدود ۲۵ درصد محصولات ما است.

 وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در استان ۲۵ هزار تن فضای سردخانه‌ای بالای صفر و ۵ هزار تن زیر صفر داریم و از سال گذشته نهضتی برای توسعه فضاهای سردخانه‌ای را آغاز کرده‌ایم.

 وی با اشاره به پروژه سردخانه محصولات کشاورزی کوهدشت نیز اظهار کرد: حجم این طرح ۳۰۰ تن بوده که در سال ظرفیت هزار تن ذخیره دارد و با سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد تومان زمینه اشتغال ۷ نفر را فراهم کرده است و برای ۳ میلیارد تومان تسهیلات نیز به بانک عامل معرفی شده است.

حسنی‌مقدم در پایان با اشاره به ظرفیت کشاورزی کوهدشت گفت: در این شهرستان بزرگترین مجتمع انارستان را با حجم ۷۰ هزار تن تولید محصول داریم

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید