Iranian Agriculture News Agency

افتتاح پروژه پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان دورود

استاندار لرستان از پروژه ۷ هزار راسی گاوشیری شهرستان دورود بازدید کرد.

افتتاح پروژه پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان دورود

به گزارش خبر نگار ایانا در استان لرستان؛ در چهارمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی که به نام انقلاب اسلامی، معنویت و بصیرت و خدمات صادقانه نامگذاری شده است با حضور دکتر زیویار استاندار لرستان و هیئت همراه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، امام جمعه شهرستان دورود ،دکتر گودرزی نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، آقای گودرزیان فرماندار، مدیر جهاد کشاورزی دورود و سایر مسئولین ادارات طرح پرورش ماهیان خاویاری در روستای کاغه شهرستان دورود افتتاح و به بهره برداری رسید.

 اسفندیار حسنی مقدم، رئیس سازمان جهاد کشاورزی  گفت: این واحد پرورشی در زمینی به وسعت ۲۵۰۰ متر مربع در پایین دست روستای کاغه توسط دو نفر از افراد خوش ذوق این شهرستان و با هزینه ۸ میلیارد تومان راه اندازی شده است.

حسنی مقدم با اشاره به این موضوع اضافه کرد: ظرفیت مزرعه پرورش ماهیان خاویاری دورود ۳۰ تن گوشت ماهی اوزون برون، فیل ماهی، سیبری، قلعه برون و استرلیات و ۳۰۰ کیلوگرم تخم خاویار در سال است.

 وی افزود: در این طرح هم اکنون ۵ نفر بصورت مستقیم و ۱۰ نفر بصورت غیر مستقیم مشغول بکار هستند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: برای اولین بار استحصال خاویار در استان انجام شد و در آینده نزدیک با توسعه این صنعت شاهد ارز آوری خوبی در این زمینه خواهیم بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید