Iranian Agriculture News Agency

حسنی مقدم خبر داد:

واگذاری ۱۲ شهرک گلخانه‌ای استان لرستان به متقاضیان سرمایه گذاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان از واگذاری ۱۲ شهرک گلخانه‌ای استان لرستان در سطح ۴۳۱ هکتار به متقاضیان سرمایه گذاری در این بخش خبر داد.

واگذاری  ۱۲ شهرک گلخانه‌ای استان لرستان به متقاضیان سرمایه گذاری

به گزارش خبر نگار ایانا در استان لرستان؛ اسفندیار حسنی مقدم در مراسم بهره‌برداری از این گلخانه گفت جهت اجرای این گلخانه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده‌ است.

 وی سطح گلخانه را ۴۰۰۰ مترمربع عنوان کرد و گفت: در این گلخانه محصول گوجه گلخانه ای تولید می شود و ۴ نفر به صورت مستقیم و ۸ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار شده اند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در مراسم افتتاح این گلخانه گفت سطح زیر کشت گلخانه های استان لرستان ۷۳ هکتار است که ۴۹ هکتار به کشت محصولات سبزی و صیفی، ۲۲ هکتار گل و گیاهان زینتی و ۲  گیاهان دارویی است.

 وی با اعلام اینکه ۱۲ شهرک گلخانه‌ای استان لرستان در سطح ۴۳۱ هکتار به متقاضیان سرمایه گذاری در این بخش واگذار می‌شود گفت از کشاورزان تقاضا داریم کشت در فضای باز را به گلخانه ها ببرند

 دکتر حسنی مقدم مزیت کشت در فضای گلخانه ای را افزایش ۱۰ برابری برداشت، کاهش ۹۰ درصدی در مصرف آب، افزایش ۷ برابری اشتغال در فضای گلخانه و تولید خارج از فصل عنوان کرد و  گفت به همین منظور توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای با دادن مجوزهای لازم و اعطای تسهیلات در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی لرستان قرار دارد.

 در مراسم افتتاح این پروژه حجت الاسلام والمسلمین حسینی نوری، امام جمعه شهرستان دورود ، دکتر گودرزی نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، دکتر گودرزیان فرماندار شهرستان دورود، اسفندیار حسنی مقدم رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان حجت الاسلام و المسلمین سید عیسی موسوی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی لرستان و جمعی از مسئولین شهرستان حضور داشتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید