Iranian Agriculture News Agency

حسنی مقدم خبر داد:

کشت ۱۷۶ هزار هکتار گندم در اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان از کشت ۱۷۶ هزار هکتار گندم در اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای این استان خبر داد.

کشت ۱۷۶ هزار هکتار گندم در اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای  لرستان

به گزارش خبر نگار ایانا در استان لرستان؛ اسفندیار حسنی‌مقدم در جلسه جهش تولید در دیمزارهای استان که با حضور حامد ویسکرمی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی "رحمة الله علیه" و سایر اعضا در محل سالن جلسات این سازمان برگزار شد با اعلام این خبر گفت:  مطالبه بخش کشاورزی از وزارت نیرو تخصیص آب و احداث سد است تا آب تنظیم شده و برنامه ریزی شده داشته و بتوانیم خشکسالی و سیل را مدیریت کرده؛ سطح بیشتری از اراضی دیم را به آبی تبدیل کنیم.

  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان ادامه داد اما تا زمان تحقق این مهم باید از متوسط ۵۰۰ میلی متر بارندگی در کشت دیمزارها استفاده شود.

 وی افزود: در اجرای این طرح تا کنون بیش از ۱۷۵ هزار هکتار یعنی حدود ۷۵ درصد سهمیه اجرا شده و تعداد ۲۰۴۰۰ کشاورز در سطح ۱۴۵۴ روستا در اجرای این طرح مشارکت داشته‌اند.

حسنی مقدم با اعلام این که ۱۱ هزار هکتار از سهمیه اجرا شده به صورت "کشاورزی حفاظتی" انجام شده است تصریح کرد به منظور اجرای اصولی و علمی طرح جهش تولید در دیمزارها تعداد ۱۸۰ متقاضی جهت خرید دستگاه کشت مستقیم با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان به بانک معرفی شده است.

 وی در پایان گفت: در مرحله "داشت" مزارع قرار داریم و لازم است همه تلاش کنیم "داشت مزارع" به خوبی انجام شده و مبارزه با علفهای هرز، سن گندم، مبارزه با بیماری‌های لکه برگی و تغذیه مزارع به خوبی انجام شود تا برداشت خوبی حاصل شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید