Iranian Agriculture News Agency

در دستور کار قرار گرفت؛

تشکیل شورای عشایری برای بررسی و حل و فصل مشکلات عشایر لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: تشکیل شورای عشایری جهت بررسی و حل و فصل مشکلات عشایر استان در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان قرار گرفت.

تشکیل شورای عشایری برای  بررسی و حل و فصل مشکلات عشایر لرستان

به گزارش خبر نگار ایانا در استان لرستان؛ حسنی مقدم درجمع  عشایر گرشگان منطقه پل زال گفت: همه ما بر این باوریم که جامعه عشایری استان لرستان از محورهای توسعه اقتصادی استان تلقی می شود؛ اما متاسفانه تاکنون اقدامات مطلوبی جهت بهبود کیفیت زندگی و امکانات آنها صورت نگرفته است.

حسنی مقدم با بیان اینکه باید به مطالبات به حق جامعه عشایری توجه و جهت رفع مشکلات آنها تلاش کرد گفت: دیدگاه ما این است که باید با این جامعه عشایری گفتگو و در حل مشکلات آنها اقدام کرد.

وی افزود: برای حل مسائل و مشکلات این جامعه زحمت کش در دیدار با رئیس‌جمهور مردمی و انقلابی در جریان سفر به لرستان توانستیم دو مصوبه را انجام دهیم یکی توسعه راههای عشایری که از مشکلات و مطالبه اصلی جامعه عشایری است و دیگری تأمین آب شرب عشایر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت در تابستان سالجاری به علت خشکسالی سخت ترین مشکلات را در تأمین  نهاده ها تجربه کردیم.

حسنی مقدم در ادامه دیدار و گفتگوی خود با دامداران عشایری گفت: یکی از راهکارها جهت رفع مشکلات فعلی عشایر استان تشکیل تعاونیها است تا بتوانیم در قالب این ساختار و تشکیلات نیازها و مشکلات اداری آنها را حل و فصل و حتی طرح و برنامه های اقتصادی آنها را عملی کنیم.

وی افزود:جامعه عشایری لرستان دارای ظرفیت های مناسبی در حوزه های مختلف زنبورداری، توسعه صنعت دام، صنایع دستی، زراعت، کشت زعفران، گیاهان دارویی و جذب توریسم است ؛ بنابراین باید کارشناسان این حوزه نیازسنجی های علمی و عملی را انجام دهند تا شاهد رونق اقتصادی و توسعه در استان باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید