Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خبر داد:

کشت ۱۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی لرستان به صورت حفاظتی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: تاکنون ۱۴۰ هزار هکتار معادل ۶۰ درصد از اراضی کشاورزی استان لرستان در "طرح جهش تولید در دیمزارها" به‌صورت حفاظتی کشت شده است.

کشت ۱۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی لرستان به صورت حفاظتی

به گزارش خبر نگار ایانا در استان لرستان؛ اسفندیار حسنی مقدم در جلسه طرح جهش تولید در‌ دیمزارهای لرستان اظهار کرد: تاکنون ۱۴۰ هزار هکتار معادل ۶۰ درصد از اراضی کشاورزی استان در طرح جهش تولید در دیمزارها به‌صورت حفاظتی کشت شده است.

 وی افزود: در سال جاری ۲۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان لرستان در طرح جهش تولید در دیمزارها بصورت حفاظتی کشت می‌شود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه سطح زیر کشت کشاورزی حفاظتی دنیا حدود ۱۱ درصد است، گفت: این در حالی است که در  لرستان تاکنون ۱۸ درصد اراضی به صورت کشاورزی حفاظتی کشت شده است.

 حسنی مقدم گفت: با محقق شدن کل  تعهدات جهش تولید در دیمزارها یعنی کشت ۲۳۵ هزار هکتار به میانگین ۳۱ درصد  کشاورزی حفاظتی خواهیم رسید که این مقدار سه برابر میانگین جهانی است.

 وی ادامه داد:  ۴۰ درصد اراضی باقیمانده  به کشت غلات و حبوبات به خصوص نخود و عدس اختصاص پیدا می‌کند.

 این مقام مسئول با اعلام اینکه تعداد ۱۰۰۴ روستا و ۱۹ هزار و ۸۹۴ کشاورز تاکنون تحت پوشش طرح جهش تولید قرار گرفته اند، تصریح کرد: تنها ۱۵ هزار و ۸۰۰ هکتار از این اراضی بیمه شده است و ضروری است کشاورزان نسبت به بیمه کردن اراضی کشت شده اقدام کنند.

حسنی مقدم بیان کرد : تا کنون ۵۲ تن کود بذر مال بین کشاورزان توزیع  و ۱۱ هزار و ۱۱۲ تن بذر گندم، جو و نخود بذر مال شده، افزود: یکی از نکات بسیار مثبت طرح این است که ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار به صورت کشت مستقیم انجام شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید