Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان تصریح کرد:

10برابر بازدهی بیشتر با کشت گلخانه ای

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان تصریح کرد: توسعه گلخانه ها و کشت محصولات گلخانه ای در اولویت برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان است.

10برابر بازدهی بیشتر با کشت گلخانه ای

به گزارش خبر نگار ایانا در استان لرستان، اسفندیار حسنی مقدم  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در بازدید از محل احداث گلخانه شیشه ای سبزی و صیفی هیدروپونیک واقع در روستای گاوبار سفلی واقع در شهرستان ازنا با اعلام این خبر گفت: عملیات اجرایی احداث این گلخانه در سطح ۲ هکتار به میزان ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اقدام است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان افزود: این گلخانه ظرفیت تولید سالانه ۱۲۰۰ تن گوجه فرنگی صادراتی را دارد و جهت اجرای کامل آن ۶۲ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است و با بهره‌برداری از آن زمینه اشتغال ۳۰ نفر به طور مستقیم فراهم می‌شود.

حسنی مقدم ادامه داد جهت اجرای این پروژه ۴۰ درصد توسط مجری طرح هزینه خواهد شد و ۶۰ درصد تسهیلات بانکی اختصاص یافته است.

 وی در پایان مزیت کشت در فضای گلخانه را افزایش تولید در واحد سطح  تا ۱۰ برابر بازدهی بیشتر نسبت به فضای آزاد، افزایش کیفیت و صرفه جویی در مصرف آب، امکان تولید محصول در تمامی فصول سال و تحت هر شرایط آب و هوایی اعلام کرد و گفت پیرو سفر مقام عالی وزارت به استان لرستان و تاکید ایشان بر توسعه گلخانه ها از علاقه مندان به فعالیت در تولید محصولات گلخانه‌ای دعوت می‌شود به سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان مراجعه  و با دریافت مجوزهای لازم و تسهیلات بانکی در تولید و ارتقاء امنیت غذایی کشور سهیم باشند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید