Iranian Agriculture News Agency

برگزاری کارگاه امر به معروف و نهی از منکر در سازمان جهاد کشاورزی لرستان

کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه آیات و روایات ویژه کارکنان سازمان جهاد کشاورزی لرستان از امروز، یکم دی آغاز شد.

برگزاری کارگاه امر به معروف و نهی از منکر در سازمان جهاد کشاورزی لرستان

به گزارش خبر نگار ایانا در استان لرستان؛ کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر از نگاه آیات و روایات از امروز، یکم دی ویژه کارکنان سازمان جهاد کشاورزی لرستان آغاز شد.

 این کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر در ۱۲ جلسه به مدت سه ماه صبح‌های چهارشنبه به صورت هفتگی و با حضور حجت‌الاسلام سیدعیسی موسوی، مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان به عنوان مدرس برگزار می‌شود که اولین جلسه آن در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر از نگاه قرآن کریم است و جلسات بعدی نیز به بیان احادیث و روایات در رابطه با اهمیت امر به معروف و نهی از منکر پرداخته می‌شود.

 حجت‌الاسلام سیدعیسی موسوی، مدرس این کارگاه آموزشی در رابطه با اهمیت و ضرورت امر به معروف و نهی از منکر، گفت: ضعیف عمل کردن در بحث امر به معروف و نهی از منکر باعث می‌شود تهاجم فرهنگی دشمن علیه انقلاب، اسلام، تشیع و عفاف و حجاب قوت بگیرد.

 وی افزود: در قرآن کریم آیات فراوانی داریم که به ضرورت امر به معروف و نهی از منکر اشاره دارد و ائمه‌اطهار(ع) نیز اهمیت امر به معروف و نهی از منکر را به ما گوشزد کرده‌اند.

 مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با اشاره به آیه ۹۰ سوره مبارکه نحل با این مضمون «إِنَّ اللّهَ یَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالإِحْسَانِ وَإِیتَاء ذِی الْقُرْبَى وَیَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاء وَالْمُنکَرِ وَالْبَغْیِ یَعِظُکُمْ لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرُونَ؛ در حقیقت ‌خدا به دادگرى و نیکوکارى و بخشش به خویشاوندان فرمان می‌دهد و از کار زشت و ناپسند و ستم باز می‌دارد به شما اندرز می‌دهد باشد که پند گیرید»، گفت:  امر به معروف از اخلاق الهی است و اولین آمر به معروف خداوند متعال است.

 وی اضافه کرد: با توجه به آیه مذکور امر به معروف و نهی از منکر مقدم بر عدل است و باید در فضای صفا و محبت و در قالب موعظه و خیرخواهی باشد.

این کارشناس مذهبی با بیان این‌که آمرین به معروف نباید از مردم انتظار پذیرش صددرصد داشته باشند، افزود: مردم عمدتاً به عدل و احسان گرایش دارند و از فحشا و منکر متنفر هستند لیکن وسوسه‌ها و غرایز موجب غفلت او می‌شوند.

 حجت‌الاسلام موسوی با بیان این‌که با توجه به آیه مذکور سفارش به عدل و نهی از فحشا سنت ابدی خداوند است، ادامه داد: در نهی از منکر باید ابتدا گناهان رسوا را جلوگیری کرد و در امر به معروف نیز باید ابتدا به واجبات سفارش کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید