Iranian Agriculture News Agency

24 پروژه بخش کشاورزی استان قم به مناسبت دهه فجر افتتاح شد

در ششمین روز از دهه فجر، آیین افتتاح 24 پروژه بخش کشاورزی، با حضور سرمست استاندار قم، آقای زارعی مشاور وزیر و مجری طرح سامانه‌های آبیاری نوین، جمعی از مدیران و مسئولین ارشد استانی و نیز بهره برداران بخش کشاورزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قم، در ششمین روز از دهه فجر، آیین افتتاح 24 پروژه بخش کشاورزی، با حضور سرمست استاندار قم، زارعی مشاور وزیر و مجری طرح سامانه‌های آبیاری نوین، جمعی از مدیران و مسئولین ارشد استانی و نیز بهره‌برداران بخش کشاورزی برگزار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در این آیین گفت: 8 پروژه آب و خاک، 10 پروژه دامی، 1 پروژه گلخانه، 2 پروژه صنایع تبدیلی و غذایی و 3 پروژه شیلاتی با اعتباری به میزان 730 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده اند.

عباس پورمیدانی افزود: از اعتبار تخصیص یافته برای این طرح ها، مبلغ 446 میلیارد ریال اعتبارات دولتی، 191 میلیارد ریال آورده متقاضیان و مبلغ 93 میلیارد ریال از تسهیلات بانکی فراهم شده است.

وی با اشاره به بحث مدیریت آب افزود، سازمان جهاد کشاورزی قم با دستور کار قرار دادن بحث مدیریت بهینه آب در بخش کشاورزی فعالیت های بسیار خوبی انجام داده که ماحصل بخشی از این تلاش ها امروز به بهره برداری رسید.

پورمیدانی با اشاره به کلنگ زنی مجتمع گلخانه بخش جعفرآباد گفت: این مجتمع با 20 هکتار مساحت با مشارکت کشاورزان در راستای مصرف بهینه آب احداث خواهد شد.

گفتنی است در این مراسم از مجموعه فرایندهای ارائه خدمات به بهره برداران بخش کشاورزی در راستای الکترونیکی کردن خدمات به دست استاندار قم رونمایی شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید