Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین:

22 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در قزوین تخریب شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین از قلع و قمع ۲۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان طی یک هفته اخیر خبر داد.

22 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در قزوین تخریب شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، سعید صالحی صبح روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، روز سه‌شنبه ۱۶ آذرماه مستحدثات ۱۶ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی منطقه کورانه و روز چهارشنبه هفته گذشته ۱۰ آذرماه نیز مستحدثات ۶ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی منطقه کوهین از توابع شهرستان قزوین قلع و قمع شدند.

وی اضافه کرد: اجرای این احکام با حضور نماینده دادستان، نیروهای انتظامی و همکاری شهرداری قزوین و اداره راهداری انجام شد.

صالحی با اشاره به اینکه در قلع و قمع‌های  انجام شده شامل دیوار کشی، بنا، محوطه سازی و قطعه‌بندی اراضی کشاورزی بود، گفت: با تخریب این ساخت و سازهای غیر مجاز بیش از ۲ هکتار از اراضی کشاورزی آزاد سازی شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین با تاکید بر اهمیت حفاظت از ‌اراضی ارزشمند کشاورزی و باغی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع، جهاد کشاورزی به طور مستمر در حال رصد هرگونه فعالیتی در اراضی کشاورزی است و با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز مطابق قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی برخورد قانونی خواهد شد‎.

وی با اشاره بر نقش مشارکت و نظارت ‌عمومی مردم در این امر تصریح کرد: قلع و قمع بناهای غیرمجاز به عنوان راهکار نهایی محسوب ‌می‌شود و پیشگیری و فرهنگ سازی برای جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی ضروری ‌بوده و همواره در دستور کار قرار دارد.‌

این مقام مسوول بر نقش پیشگیرانه مسؤولان محلی مانند دهیاران و شوراهای اسلامی روستا بر شناسایی و اعلام به موقع تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی تاکید کرد و گفت: این افراد تمام وقت در روستا حضور دارند و می‌توانند کوچکترین فعل و انفعالات را گزارش دهند تا کار به مرحله تخریب نرسد.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید