Iranian Agriculture News Agency

اتصاص ۱۹۴ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین به کشت محصولات پاییزه

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۱۹۴ هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان به کشت محصولات پاییزه اختصاص یافته است.

اتصاص ۱۹۴ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین به کشت محصولات پاییزه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، مجید اسماعیلی معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اعلام این خبر افزود: این میزان محصولات کشت شده شامل گندم آبی و دیم، جو آبی و دیم، و کلزا است.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۱۵۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته که این روند کشت تا نیمه دوم آذرماه ادامه خواهد داشت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: در همین راستا، برنامه ابلاغی کشت گندم آبی در سال زراعی جاری ۴۸ هزار هکتار و گندم دیم ۱۰۷ هزار هکتار برای استان تعیین شده که تاکنون ۴۷ هزار و ۱۵۵ هکتار گندم آبی و ۱۰۷ هزار و ۱۰۰ هکتار گندم دیم در مزارع کشاورزی این استان کشت شده است.

این مقام مسئول پیش بینی کرد: امسال ۳۲۰ هزار تن گندم در اراضی کشاورزی استان تولید شود.

به گفته اسماعیلی، همچنین ۳۶ هزار و ۴۴۲ هکتار از مزارع کشاورزی این استان به زیر کشت محصول جو رفته است.

وی یاد آور شد: برنامه ابلاغی جو آبی در سال زراعی جاری در استان ۲۶ هزار هکتار و جو دیم ۶ هزار هکتار تعیین شده که ۲۹ هزار و ۸۳۷ هکتار جو آبی و ۶ هزار و ۶۰۵ هکتار جو دیم در اراضی کشاورزی استان کشت شده است.

وی پیش بینی کرد: حدود ۱۳۰ هزار تن جو از این میزان اراضی کشت شده برداشت شود.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین به کشت کلزا در مزارع کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: ۱۰ هزار هکتار برنامه کشت کلزا برای استان تعیین شده که در سال زراعی جاری ۳ هزار و ۱۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی به زیر کشت کلزا رفته است.

اسماعیلی پیش بینی کرد: حدود ۶ هزار و ۸۰۰ تن کلزا از این میزان اراضی کشاورزی برداشت شود.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید