Iranian Agriculture News Agency

رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

واحدهای تولید کننده قارچ خوراکی در استان قزوین، نشان حد مجاز آلاینده‌ها دریافت می‌کنند

رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال جاری، تمامی واحدهای تولید کننده قارچ استان تحت پوشش نشان حدمجاز آلاینده‌ها قرار خواهند گرفت.

واحدهای تولید کننده قارچ خوراکی در استان قزوین، نشان حد مجاز آلاینده‌ها دریافت می‌کنند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، سعید ابیت با اعلام این خبر افزود: به منظور ترویج و توسعه تولید محصولات سالم، سازمان جهاد کشاورزی استان برای اولین بار در سطح کشور اقدام به اختصاص اعتبار جهت توسعه واحدهای تولیدی دارای نشان حد مجاز آلاینده‌ها از طریق اعتبار استانی کرده است.

وی اظهار داشت: در همین راستا و به منظور تحت پوشش قرارگرفتن واحدهای موثر در تغذیه انسانی در فاز اول طرح، تمامی واحدهای تولیدکننده قارچ استان در پایان سال جاری تحت پوشش تولید محصول سالم و نشان حدمجاز آلاینده‌ها قرار خواهند گرفت.

ابیت یادآور شد: نشان حد مجاز آلاینده‌ها  شامل محصولاتی است که؛ پس از برداشت محصول از طریق شرکت بازرسی و آزمایشگاه معتمد اداره کل استاندارد و در رنج قرار گرفتن محصولات به لحاظ باقیمانده سموم، نیترات و فلزات سنگین با استانداردهای ملی به محصول باشد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح بصورت مشارکتی و پرداخت ۵۰ درصد از هزینه های دریافت نشان از سوی سازمان جهادکشاورزی اجرایی خواهد شد.

گفتنی است، در استان قزوین تعداد ۳۶ واحد تولیدکننده قارچ با ظرفیت ۱۲ هزار و ۹۱۴ تن وجود دارد که از این تعداد ۲۸ واحد به ظرفیت ۱۰ هزار و ۹۳۱ تن درحال حاضر فعال هستند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید