Iranian Agriculture News Agency

استاندار قزوین:

کشاورزی، مزیت قابل توجه استان قزوین است

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در دیدار رییس، معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: یکی از مزیت‌های قابل توجه استان قزوین، بخش کشاورزی آن است که از لحاظ موقعیت اقلیمی، تجربیات، دانش کشاورزی، تامین محصولات کشاورزی و دامی سابقه‌ای درخشان دارد.

کشاورزی، مزیت قابل توجه استان قزوین است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، وی با اعلام این مطلب افزود: اهمیت بخش کشاورزی غیر قابل انکار است ولی یکی از آسیب‌های جدی استان در این حوزه عدم بهره وری مناسب مصرف آب کشاورزی است.

استاندار قزوین با اشاره به مسئله بحران آب تاکید کرد:  آب در حوزه کشاورزی باید بصورت هدفمند و بهینه  مصرف شود، آموزش بهره برداران و تعیین الگوی صحیح کشت از جمله اقداماتی است که باید در دستور کار سازمان‌های مربوطه باشد.

اعلایی افزود: فرصت آزمون و خطا در حوزه آب را نداریم، چون آب جایگزین ندارد و الزام بر این است که در حوزه کشاورزی به طور عاجل مدیریت مصرف صورت گیرد.

مدیر ارشد اجرایی استان تصریح کرد: با توجه به وقوع خشکسالی در سال‌های اخیر در حوزه بهره وری آب شرب و صنعتی در استان، مصرف آن قابل قبول است اما در حوزه کشاورزی باید تلاش شود متناسب با ارزش افزوده محصولات کشاورزی برنامه ریزی‌های لازم انجام شود و این موضوع با سرعت بیشتری پیگیری و به نتیجه برسد.

اعلایی در ادامه گفت: اقدامات خوبی در جهت بهره وری تولیدات محصولات دامی در استان صورت گرفته و هوشمندانه عمل شده است.

وی افزود: استان قزوین می تواند با ایجاد پارک های گیاهان دارویی و طب سنتی فرصت مناسبی را در امر جذب گردشگر مهیا کند.

 اعلایی در ادامه گفت: برنامه ریزی در زمینه رونق طب سنتی و گیاهان دارویی با توجه به اقلیم مستعد و جغرافیای استان قزوین از اهمیت بالایی برخوردار است که نیازمند برنامه ریزی و سرمایه گذاری در این بخش است و ایجاد پارک‌های گیاهان دارویی و طب سنتی میتواند با نگاه گردشگری ظرفیت مناسبی را در سطح کشور برای استان ایجاد کند.

استاندار قزوین در پایان با اشاره به موضوع تنظیم بازار به ویژه در مورد کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تاکید کرد: از هم اینک برای تامین میوه شب عید مردم برنامه ریزی لازم صورت پذیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید