Iranian Agriculture News Agency

مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان با استاندار قزوین دیدار و گفتگو کردند

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با همراهی معاونین و مدیران این سازمان، با محمد مهدی اعلایی استاندار جدید قزوین، دیدار و در خصوص وضعیت کشاورزی استان و برنامه‌های توسعه این بخش با وی گفتگو کردند.

مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان با استاندار قزوین دیدار و گفتگو کردند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، در این دیدار که پیش از ظهر امروز شنبه ۲۹ آبان ماه انجام شد، فاطمه خمسه رییس سازمان، با ارائه گزارشی از وضعیت و جایگاه کشاورزی استان اظهار داشت: استان قزوین از دیرباز همواره یکی از مهم‌ترین مناطق کشاورزی کشور بوده است که  به عنوان یکی از اولین مناطق در کشور، دارای سند مطالعاتی توسعه کشاورزی با قدمتی حدود نیم  قرن است.

وی اضافه کرد: در حال حاظر نیز این استان با وجود مساحت کمتر از یک درصد از خاک کشور، بیش از 4 درصد از تولید بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

خمسه در ادامه به بخش‌هایی از اقدامات و برنامه های مهم سازمان جهاد کشاورزی استان در چند سال اخیر در راستای پیشبرد اهداف توسعه ای این بخش اشاره کرد و گفت: اصلاح الگوی کشت و کاهش سطح زیر کشت محصولات پر آب بر، توسعه کشاورزی حفاظتی، توسعه کشت گلخانه‌ای و احداث شهرک‌های گلخانه‌ای، توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، احداث پایانه صادراتی محصولات کشاورزی که به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید، توسعه دامداری‌های صنعتی و غیره بخش‌هایی از اقدامات انجام شده در این راستا است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در بخشی از گزارش خود به رتبه‌های برتر بخش کشاورزی استان قزوین در سطح کشور اشاره کرد و گفت: کسب رتبه اول در تولید کشمش، زغال اخته و محصولات علوفه‌ای، رتبه دوم تولید زیتون و فندق، رتبه سوم در تولید ماهیان زینتی و محصولات باغی مانند گلابی، گیلاس، و غیره، رتیه پنجم تولید شیر و ده‌ها رتبه برتر دیگر نشان از همت و تلاش کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی استان در کنار برنامه‌ریزی‌ها و حمایت‌های سازمان جهاد کشاورزی  استان دارد.

در ادامه این نشست برخی از مدیران بخش‌های مختلف سازمان به ارائه گزارشی مختصر از برنامه‌های حوزه مدیریتی خود پرداختند.

استاندار قزوین نیز با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی اظهار داشت: اقدامات صورت گرفته در برخی از حوزه ‌ها بسیار قابل توجه بوده و جای تقدیر دارد ولی لازم است در برخی از مباحث از جمله مبحث بهره‌وری آب با برنامه ریزی دقیق و منسجم شرایطی را ایجاد کرد که مصرف آب در بخش کشاورزی بهینه شود.

محمد مهدی اعلایی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان بخش کشاورزی استان گفت: یکی از بخش‌هایی که می‌تواند در برنامه ریزی های آتی مدنظر قرار گیرد بحث توسعه گردگشری کشاورزی در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی است و استان با توجه به پیشینه قابل ملاحظه خود می‌تواند در این حوزه ورود کند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با همراهی و همت مضاعف در راستای توسعه بخش کشاورزی استان قزوین گام‌های اساسی برداشته شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید