Iranian Agriculture News Agency

برگزاری دوره آموزشی استفاده از کودهای زیستی در شهرستان آبیک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک از برگزاری دوره آموزشی استفاده از کودهای زیستی به عنوان جایگزین سالم کودهای شیمیایی در شهرستان آبیک خبر داد.

برگزاری دوره آموزشی استفاده از کودهای زیستی در شهرستان آبیک

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، علی همت زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک با اعلام این خبر گفت: این دوره آموزشی در راستای معرفی کودهای زیستی و ترویج جایگزین کردن کودهای شیمیایی با این کودها با حضور کشاورزان پیشرو شهرستان در محل سالن اجتماعات شهید سلیمانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آبیک برگزار شد.

وی یادآور شد: مهمترین هدف در تولید محصولات کشاورزی هم راستا با افزایش تولید آن‌ها، تولید محصولات زراعی و باغی سالم می‌باشد که این مهم با استفاده موثر و بهینه از کودهای شیمیایی، جلوگیری از مصرف بی رویه آن‌ها و جایگزین نمودن آن‌ها با کودهای زیستی محقق می‌شود.

همت زاده با اشاره به اهمیت حفظ سلامت خاک، آب و جامعه بر لزوم استفاده از نهاده های زیستی به عنوان جایگزین کود و سموم شیمیایی تاکید کرد و گفت: کاهش هزینه تهیه کود، افزایش جذب آب و تعادل در جذب عناصر، افزایش مقاومت گیاه در برابر تنش ها و بیماری‌ها، ایجاد ساقه مقاوم در گیاهان زراعی به ویژه غلات، کاهش اسیدیته خاک‌های آهکی و جذب بهتر عناصر غذایی از مهمترین ویژگی‌های مصرف کودهای زیستی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید