Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین:

۱۱ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در قزوین تخریب شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین از اجرای حکم قلع و قمع ۱۱ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

۱۱ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در قزوین تخریب شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، سعید صالحی با اعلام این خبر اظهار داشت: عملیات قلع و قمع مستحدثات این ساخت و سازهای غیر مجاز که در اراضی کشاورزی منطقه قدیم آباد و محور بویین زهرا واقع شده بودند، در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به انجام رسید.

وی افزود: در قلع و قمع‌های انجام شده دیوارکشی، ساخت و ساز بنا و پی‌کنی غیرمجاز تخریب شد.

صالحی با بیان اینکه هرگونه اقدامی در زمین‌های کشاورزی اعم از ساخت‌وساز، خاک‌برداری، خاک‌ریزی، شن‌ریزی و غیره که زمین کشاورزی و باغی را تغییر دهد، از نظر قانون تغییر کاربری محسوب می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه مسئله تفکیک و خرید و فروش زمین‌های مستعد و مرغوب کشاورزی و تغییر کاربری غیرقانونی به عنوان یک معضل ملی و یک تهدید بزرگ برای امنیت غذایی جامعه، مطرح است و با وجود صراحت قانون، کماکان شاهد سودجویی برخی افراد و یا گاها سهل‌انگاری و بی‌توجهی به قوانین از سوی مردم هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: حفاظت از عوامل تولید در بخش کشاورزی، به ویژه عامل زمین، نه فقط برای حمایت از اقتصاد کشاورزی بلکه برای حمایت از کل اقتصاد کشور، امری ضروری است. لذا با توجه به اهمیت موضوع، جهاد کشاورزی به طور مستمر در حال رصد هرگونه فعالیتی در اراضی کشاورزی است و با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز مطابق قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی برخورد قانونی خواهد شد‎.

گفتنی است، اجرای این احکام در روز سه‌شنبه ۱۸ تیر ماه ۱۴۰۰  با حضور نماینده دادستان، ‌نیروی ‌انتظامی و همکاری شهرداری قزوین به انجام رسید.‌

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید