Iranian Agriculture News Agency

تخصیص اعتبار ویژه برای صدور گواهی محصولات کشاورزی سالم در قزوین

رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۱۹۸ میلیون تومان اعتبار دولتی برای اولین بار در کشور برای صدور گواهی محصولات سالم کشاورزی در این استان اختصاص یافت.

تخصیص اعتبار ویژه برای صدور گواهی محصولات کشاورزی سالم در قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، سعید ابیت با بیان این مطلب افزود: بر اساس این اعتبار تخصیصی قرار است به منظور ترویج و توسعه تولید محصول سالم، هزینه روند صدور مجوز گواهی حد مجاز آلاینده‌ها و نشان محصول سالم بر اساس اولویت‌های تعیین شده از طریق سازمان جهاد کشاورزی استان تامین شود.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های کشور، امنیت غذایی به ویژه تولید محصولات سلامت محور است که یکی از راهکارهای تولید آن، تولید محصول گواهی شده است.

ابیت افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر صدور گواهی حدمجاز آلاینده‌ها تشویقی و بنا به درخواست متقاضی است، به دلیل داشتن بار مالی برای تولیدکنندگان، استقبال مناسبی از دریافت نشان حدمجاز آلاینده ها در کشور نشده است که امید داریم این اعتبار بتواند مسیر را برای پیوستن کشاورزان به دریافت گواهی محصول سالم هموار کند.

رییس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهادکشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: سازمان جهادکشاورزی به منظور ترویج تولید محصول گواهی شده سالم با استفاده از اعتبارات تخصیصی در سال جاری اقدام به تحت پوشش قراردادن بخشی از تولیدات استان به منظور تولید محصول سالم می‌کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید