Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک:

پدافند غیرعامل امنیت غذایی کشور را تامین می‌کند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: پدافند غیرعامل به دلیل پیشگیری و دفع مخاطرات طبیعی و مصنوعی امنیت غذایی کشور را تامین می‌کند.

پدافند غیرعامل امنیت غذایی کشور را تامین می‌کند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، علی همت زاده روز پنجشنبه در همایش پدافند غیرعامل که با همکاری ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) و با حضور روسای مراکز جهاد کشاورزی و کلیه کارشناسان در این شهرستان برگزار شده بود، افزود: پدافند غیرعامل و کشاورزی مقاومتی در مفهوم کلی به دفع، خنثی کردن و یا کاهش تاثیرات اقدامات یا دشمن اطلاق می‌شود.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی متعلق به زمان خاصی نیست، گفت: این شیوه از قدیم الایام به روش‌های مختلفـی مـورد اسـتفاده بـشر قرار می‌گرفته و اکنون به عنوان تامین کننده امنیت غذایی از وظایف جهاد کـشاورزی شمرده می‌شود.

همت زاده تاکید کرد: سلـسله اقـداماتی کـه مجموعه‌های بخش کشاورزی در راستای پیشگیری از ایجاد مشکلات و خدشه بـه امنیـت غـذایی و جلوگیری از ایجاد بحران انجام می دهند نوعی پدافند غیرعامل محسوب می شود که در حوزه کشاورزی مشمول دام و گیاه خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: در اجرای کشاورزی مقاومتی، کارشناسان جهاد کشاورزی این شهرستان با بهره گیری از تمـام امکانات موجـود و حضور در  مزارع و واحدهای دامداری ضمن انتقال دانش روز و بهره‌گیـری از دانـش بـومی آنهـا بین صاحبان مزارع واحدهای تولیدی برتر و دیگر واحدها مسائل پدافند غیرعامل را آموزش می‌دهد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید