Iranian Agriculture News Agency

تخفیف ۲۰ درصدی حق بیمه مشمولان کشاورزی قراردادی در قزوین

معاون خدمات بیمه‌‌ای بانک کشاورزی استان قزوین گفت: ۲۰ درصد از حق بیمه مشمولان طرح کشاورزی قراردادی در استان قزوین با هدف حمایت از این طرح تخفیف می‌خورد.

تخفیف ۲۰ درصدی حق بیمه مشمولان کشاورزی قراردادی در قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، محمد طهرانی‌ها روز شنبه در دومین نشست ستاد بیمه محصولات کشاورزی و سومین نشست کارگروه خسارت خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی استان قزوین با بیان این مطلب افزود: کشاورزانی که مشمول اجرای طرح کشاورزی قراردادی هستند می‌توانند با مراجعه به دفاتر بیمه کشاورزی و یا مراکز جهاد کشاورزی منطقه خود از این تخفیف‌ها استفاده کنند.

وی با بیان این که تخفیف‌های دیگری نیز برای طرح جهش تولید در دیمزارها لحاظ شده است، گفت: برای بیمه‌های این بخش نیز قرار شده ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۲۵ هزار تومان از حق بیمه کشاورزان بابت هر هکتار را تقبل کند.

طهرانی‌ها بیان کرد: حق بیمه محصولات کشاورزی از یک میلیون تومان تا ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بسته به انتخاب و نوع کار بهره برداران آماده شده تا کشاورزان بسته به دلخواه خودشان انتخاب کنند.

این مسؤول در خصوص پرداخت خسارات به باغداران زیتون استان قزوین گفت: بیش از هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به باغداران زیتون در استان قزوین غرامت پرداخت شده است.

معاون خدمات بیمه‌‌ای بانک کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه بیس از ۵۰ درصد غرامت محصولات کشاورزی استان فقط مختص به باغات انگور است، گفت: برای حمایت بیشتر قرار شده سال آینده برای هر یک هکتار از باغات انگور ۲۱ میلیون تومان غرامت پرداخت شود.

 طهرانی‌ها در خصوص حمایت صندوق بیمه از ابنیه و گلخانه‌های استان قزوین نیز بیان داشت: حق بیمه این بخش یک درصد از ارزش گلخانه بوده و غرامت آن نیز متناسب با ارزش اقتصادی گلخانه برآورد می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ۳۵ هزار بهره بردار بخش زراعی و باغی استان قزوین سال گذشته محصولات خودشان را بیمه کردند و پس از خسارات سرمازدگی و خشکسالی ۶۴  میلیارد تومان خسارت برای آن‌ها لحاظ شد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید