Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

۹۶۰۵ هکتار در طرح جهش تولید در دیمزارهای قزوین به زیر کشت رفته است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تاکنون ۹۶۰۵ هکتار در قالب اجرای طرح جهش تولید در دیم زارهای این استان به زیر کشت رفته است و این روند تا تحقق کامل برنامه ادامه دارد.

۹۶۰۵ هکتار در طرح جهش تولید در دیمزارهای قزوین به زیر کشت رفته است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، مجید اسماعیلی روز شنبه در نشست طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان قزوین افزود: تعهد سطح زیر کشت در این طرح ۳۰ هزار هکتار است و در ۲۲۳ روستا اجرایی شده است.

وی به انعقاد قرارداد با ۲۸۴ کشاورز در قالب اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: خوشبختانه از آنجایی که استقبال خوبی را از کشاورزان شاهد هستیم انتظار می‌رود همکاری و تعامل دوسویه بیش از پیش افزایش یابد.

معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به اهمیت اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: افزایش تولید در دیمزارها با استفاده از ادوات و روش‌های نوین کشاورزی از جمله اجرای خاک‌ورزی حفاظتی، استفاده از بذر مال، ریز مغزی‌ها و رعایت تناوب زارعی غلات و حبوبات از جمله مهمترین اهداف این طرح است.

اسماعیلی ارائه تسهیلات قرض الحسنه جهت خرید ادوات کشاورزی و همچنین برخورداری از بیمه یارانه‌دار محصولات کشاورزی را از جمله مزایای این طرح برای کشاورزان دانست، تصریح کرد: با توجه به مزایای اجرای این طرح و سیاست‌ها و پیگیری‌های مستمر وزارت متبوع، جدیت و تلاش در اجرای موفقیت آمیز این طرح باید در اولویت مدیران و کارشناسان اجرایی باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید