Iranian Agriculture News Agency

با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین؛

اجرای طرح کشاورزی قراردادی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت

اجرای طرح کشاورزی قراردادی با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

اجرای طرح کشاورزی قراردادی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، در این نشست که صبح امروز در سالن جلسات حوزه ریاست این سازمان برگزار شد بر اهمیت این طرح تاکید شد و عوامل اصلی دخیل در اجرای این طرح مباحثی را به منظور تبیین و تشریح روند صحیح اجرای آن مطرح کردند.

فاطمه خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در این نشست با بیان اینکه این طرح بخش کشاورزی را از بلاتکلیفی مصون می‌دارد، اظهار داشت: این طرح که جزو سیاست‌ها و برنامه‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است، حلقه بین تولید و مصرف خواهد بود و در واقع با ترویج آن بین تولیدکننده و مصرف‌کننده محصولات کشاورزی، رابطه مشخصی شکل می گیرد که در نهایت هر دو طرف از آن منتفع می‌شوند.

وی اضافه کرد: در سال جاری تمرکز این طرح روی محصول گندم است، اما از سال آینده شیوه کشاورزی قراردادی روی محصول کشمش و سایر محصولات زراعی نیز اجرایی می‌شود. 

وی با بیان اینکه هر چند اجرای این طرح در کشور در ابتدای راه خود قرار دارد، اما نویدبخش آینده روشنی برای فعالان این حوزه راهبردی خواهد بود، گفت: کاهش دغدغه کشاورزان در تامین نهاده‌های مورد نیاز تولید، رونق بازار و تسهیل در فروش محصولات کشاورزی، موثر شدن تشکل‌ها در خرید محصولات کشاورزان، افزایش عملکرد و افزایش درآمد کشاورزان، کاهش دادن دغدغه تامین مواد اولیه برای کارخانه‌های فرآوری، از جمله مزایای طرح کشاورزی قراردادی است.

خمسه به طرح جهش تولید در دیمزارهای استان قزوین نیز اشاره کرد و گفت: از آنجایی که ۱۵ هزار هکتار از مزارع استان در قالب جهش تولید در دیم زارها زیر کشت گندم رفته می‌تواند در طرح کشاورزی قراردادی نیز لحاظ شود.

گفتنی است، در این نشست رمرودی مدیر شعب بانک کشاورزی استان، ایزدی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان، اسماعیلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان، رسولی مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزان استان، عباسی معاون مدیر تعاون روستایی استان، بنیادی مدیر امور زراعت و مهدویان مدیر بازرگانی و تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان، تقوی نماینده بنیاد توانمندسازی گندمکاران استان و نجفیان رییس هیئت مدیره شرکت شمس آذر نیز حضور داشتند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید