Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

حدنگاری ۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین انجام شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طی شش ماهه نخست امسال، طرح حدنگاری یا کاداستر در سطحی بالغ بر ۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان انجام شده است.

حدنگاری ۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین انجام شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: با اجرای این میزان حدنگاری در شش ماهه نخست امسال، مجموع اراضی کشاورزی استان که تاکنون کار حدنگاری (کاداستر) آن‌ها به پایان رسیده است و برای صدور سند به سازمان ثبت اسناد و املاک استان ارسال شده‌اند، به بیش از ۱۹۳ هزار هکتار رسید.

وی تعیین محدوده مالکیت‌ اراضی کشاورزی همراه با اطلاعات حقوقی آن‌ها را مهمترین هدف از اجرای این طرح دانست و گفت: در این طرح از طریق نقشه‌برداری‌های زمینی و هوایی تمام اطلاعات اندازه، محدوده و موقعیت زمین در روی نقشه مشخص و نحوه ثبت خصوصیات ملک مانند اطلاعات حقوقی، مشخصات ثبتی، کاربری و نوع بهره برداری به طور کامل معین می‌شود که تأثیر بسیار زیادی در ارتقای کیفیت عملیات اجرایی طرح‌های عملیاتی در بخش کشاورزی خواهد داشت.

خمسه اضافه کرد: ایجاد پایگاه جامع و یکپارچه داده اطلاعات مکانی و توصیفی از اراضی کشاورزی، شناسنامه دار کردن، تثبیت مالکیت و صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی، فراهم شدن بستر پایش به منظور جلوگیری از تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی، مدیریت بهینه و برنامه ریزی به منظور یکپارچه سازی اراضی و افزایش بهره وری در بخش کشاورزی، بستر سازی جهت تعیین و اجرای دقیق الگوی کشت، بهره بردارای بهینه و افزایش تولید محصولات کشاورزی برخی از اهداف کیفی است که اجرای این طرح به دنبال دارد.

این مسوول همچنین خاطرنشان کرد: طرح حدنگاری یا کاداستر از آنجا که اطلاعات اراضی کشاورزی را با جزییات در اختیار دست اندرکاران و برنامه‌ریزان قرار می دهد یکی از الزامات حرکت به سمت کشاورزی نوین و پایدار به شمار می‌رود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید