Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

بیش از ۳۲۴ هزار تن انواع نهاده دامی و طیور در قزوین توزیع شده است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۳۲۴ هزار و ۲۷۷ تن انواع نهاده دامی و طیور در ۶ ماهه نخست سال جاری بین دامداران و مرغداران این استان توزیع شده است.

بیش از ۳۲۴ هزار تن انواع نهاده دامی و طیور در قزوین توزیع شده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه روز پنج‌شنبه با اعلام این مطلب افزود: این میزان نهاده توزیع شده شامل ۶۳ هزار و ۴۱۵ تن جو، ۱۷۸ هزار و ۶۸۸ تن ذرت و ۸۲ هزار و ۱۷۴ تن سویا بوده است.

وی تصریح کرد: ۶۳ هزار و ۲۵۲ تن انواع نهاده دامی به اتحادیه دام، ۱۴ هزار و ۵۳۸ تن به اتحادیه طیور، ۴۹ هزار و ۴۴۱ تن به تعاونی‌های دام، ۲۵ هزار و ۵۵۸ تن به تعاونی‌های طیور، چهار هزار و ۵۰۶ تن به کارخانجات خوراک ، ۶۰ هزار و ۲۱۶ تن به صورت خود خرید به دامداری‌های شیری صنعتی و ۱۰۶ هزار و ۷۶۴ تن نیز به صورت خود خرید به مرغداری‌های استان تحویل شده است.

خمسه بیان داشت: ۴۵ درصد نهاده ذرت، ۴۲ درصد نهاده سویا و ۱۰۰ درصد نهاده جو در بین اتحادیه و تعاونی‌های وابسته به امور دام توزیع شده و ۵۵ درصد نهاده ذرت و ۵۸ درصد نهاده سویا نیز به اتحادیه و تعاونی‌های طیور استان تحویل شده است.

این مسؤول تامین نهاده مورد نیاز برای صنعت دام و طیور را یکی از وظایف اصلی سازمان جهاد کشاورزی برشمرد و گفت: با توجه به اینکه قزوین در صنعت دام و طیور به عنوان یکی از استان‌های فعال در کشور شناخته می‌شود، تامین نهاده مورد نیاز بهره برداران می‌تواند آهنگ رشد و تولید را در استان سرعت ببخشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با تاکید بر اینکه این استان مشکلی در خصوص تامین نهاده‌های دامی ندارد، خاطرنشان کرد: در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ها با وجود همه تحریم‌ها، دولت مردمی تمام توان خود را به کار گرفته تا نهاده مورد نیاز بهره‌برداران حوزه دام و طیور تامین شود و این اطمینان را به تولیدکنندگان این حوزه در استان می‌دهیم که حمایت از تولیدکنندگان این بخش در سطح استان، همواره از اولویت‌های اساسی سازمان جهاد ‌کشاورزی استان است.‌

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید