Iranian Agriculture News Agency

برگزار شد؛

نشست سه جانبه سازمان نظام مهندسی، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی، و پارک علم و فناوری استان قزوین

در راستای ساماندهی امور شاغلین حرفه‌ای بخش کشاورزی در محل پارک علم و فناوری استان قزوین و توسعه همکاری‌های مشترک، نشست مشترکی بین سازمان نظام مهندسی، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی و پارک علم و فناوری استان برگزار شد.

نشست سه جانبه سازمان نظام مهندسی، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی، و پارک علم و فناوری استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در  استان قزوین، این نشست با حضور رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان، رئیس، سرپرست معاونت فناوری و سرپرست مرکز رشد پارک علم و فناوری استان و همچنین معاون پژوهشی و مسئول رشد مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار شد و حاظرین در جلسه به بیان دیدگاه‌های خود جهت توسعه همکاری‌های مشترک پرداختند.

در این نشست، حریری مقدم رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان ضمن معرفی این سازمان و خدمات آن گفت: این سازمان به عنوان فراگیرترین نهاد مردمی و دانشی بخش کشاورزی، با تدوین سیاست‌ها و رویکردهای جدید از قبیل توسعه نظام سهم‌بری دانش از تولید و اشتغال دانش مزدمحوری، به دنبال بهره گیری از دانش آموختگان رشته‌های کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان صاحبان دانش و تسریع انتقال دانش و فناوری‌های جدید در عرصه‌های کشاورزی است.

رییس پارک علم و فناوری قزوین نیز در این نشست گفت: از ضعف‌های عمده بخش کشاورزی سنتی عدم تمایل به استفاده از از فناوری‌های نوین است. مجموعه پارک علم و فناوری استان آمادگی خود را جهت حمایت از ایده‌های فناورانه و نوآورانه حوزه کشاورزی و منابع طبیعی اعضای سازمان جهت توسعه کسب و کارهای کشاورزی اعلام می‌نماید.

وی افزود: با توجه به پتانسیل‌های استان در بخش کشاورزی یکی از اولویت‌های توسعه فناوری پارک علم و فناوری قزوین حوزه کشاورزی است. شناسایی نیازمندی‌های فناورانه حوزه کشاورزی استان با همکاری‌های مشترک دو مجموعه در اولویت است.

شایان ذکر است، حمایت از طرح‌های دانش بنیان و فراهم‌سازی بستر مناسب جهت ورود علم به عرصه تولید با ارائه تسهیلات و امکانات، جذب سرمایه گذار و تسهیل و تسریع فرایندهای صدور مجوزها، انعقاد تفاهم نامه با پارک علم و فناوری استان، طرح مشکلات و چالش‌های موجود در حوزه کشاورزی و پردازش ایده‌های مناسب در رفع مشکلات موثر، از دیگر موضوعات مطروحه در این نشست بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید