Iranian Agriculture News Agency

جهاد کشاورزی استان قزوین پیشرو در اشتغال‌زایی پایدار؛

۶۲۵ اشتغال در بخش کشاورزی استان قزوین ایجاد شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۶۲۵ اشتغال به شکل مستقیم طی پنج ماهه نخست سال جاری در بخش‌های مختلف کشاورزی این استان ایجاد شده است.

۶۲۵ اشتغال در بخش کشاورزی استان قزوین ایجاد شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اعلام این خبر افزود:  بیشترین میزان اشتغال محقق شده در زیر بخش‌های زراعت ۲۰۹ نفر، دامپروری دام سبک ۱۱۳ نفر، پرورش طیور ۵۱ نفر، مکانیزاسیون ۶۶ نفر و باغبانی ۵۸ نفر بوده است.

وی اضافه کرد: سایر اشتغال محقق شده شامل شیلات و آبزیان، صنایع تبدیلی و تکمیلی، آب و خاک، حفظ نباتات، زنبورداری، پرورش قارچ خوراکی، پرورش دهنده گاو شیری و سایر خدمات است.

این مسئول با بیان اینکه سال گذشته جهاد کشاورزی قزوین در اجرای اشتغال‌زایی از تعهدات ابلاغی خود پیشی گرفت، اظهار داشت: در سال گذشته، در مجموع ۳ هزار و ۸۵۲ نفر اشتغال در بخش کشاورزی ثبت شد که شاهد تحقق ۱۰۱ درصدی برنامه و تعهد اشتغال این دستگاه بودیم و امیدواریم در سال جاری نیز این مهم محقق شود.

خمسه تصریح کرد: اعطای تسهیلات از منابع رونق تولید، تسهیلات حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری، تسهیلات بند الف تبصره ۱۸، کمک‌های فنی و اعتباری مشاغل خانگی، تسهیلات خط ۹ مکانیزاسیون، نقش قابل توجهی در ایجاد و تثبیت اشتغال در بخش کشاورزی استان دارد و علاوه بر این برنامه‌ها، متناسب با شرایط موجود اقدامات لازم در راستای پشتیبانی از تولید در بخش کشاورزی و رفع موانع پیش‌روی آن با هدف ایجاد اشتغال در دستور کار این سازمان قرار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید