Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

کشت کلزا در مزارع کشاورزی استان قزوین آغاز شد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اعلام خبر آغاز کشت دانه‌ روغنی کلزا در این استان گفت: در سال زراعی جاری برنامه‌ریزی برای کشت کلزا در سطح ۱۰ هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان انجام شده است.

کشت کلزا در مزارع کشاورزی استان قزوین آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، تورج بنیادی با اعلام این خبر افزود: با توجه به برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های انجام شده از اواخر مرداد ماه سالجاری در خصوص توسعه کشت دانه‌های روغنی در سطح استان و شهرستان‌های تابعه، تاکنون حدود ۴۰ تن انواع بذر کلزا از ارقام خارجی و تولید داخل، وارد استان شده و بر اساس سطح ابلاغی کشت در بین مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها تقسیم شده است.

وی اظهار داشت: بذرهای کلزا توسط بخش خصوصی و اتحادیه تعاون روستایی در سطح دهستان‌های استان در حال توزیع بین کشاورزان است.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: با توجه به کاهش منابع آبی موجود در سطح استان و احتمال کاهش تخصیص آب از سوی شرکت آب منطقه‌ای استان برای اراضی تحت پوشش شبکه آب دشت قزوین، توصیه‌ها و نکات فنی برای راهنمایی و هدایت کشاورزان برای کاشت کلزا با منابع آبی مطمئن (چاههای شخصی مجاز) انجام شده است.

بنیادی خاطرنشان کرد: به منظور بررسی معضلات و مشکلات پیش‌روی کشاورزان و همچنین ایجاد هماهنگی‌های لازم به منظور کاشت به موقع و صحیح کلزا، در مجموع ۶ نشست فنی ویژه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها در یک برنامه زمان بندی شده در دهه اول شهریور ماه برگزار شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید