Iranian Agriculture News Agency

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

8 هزار تن گردو از باغات استان قزوین برداشت می‌شود

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت‌: برداشت محصول گردو از سطح باغات این استان آغاز شده است و پیش بینی می‌شود حدود ۸ هزار تن گردو از این باغات برداشت ‌شود.

8 هزار تن گردو از باغات استان قزوین برداشت می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، محمد پیله فروش با اعلام این خبر اظهار داشت: استان قزوین دارای ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ گردوی بارور و غیر بارور است و طبق برآوردهای صورت گرفته متوسط عملکرد محصول در باغات بارور استان در سال جاری، بیش از ۱.۵ تن محصول در هر هکتار خواهد بود.

به گفته پیله فروش مهمترین مناطق پرورش گردو در استان قزوین شهرهای ضیاءآباد، الموت، البرز، فارسجین و بوئین زهرا و آوج است.

وی تصریح کرد: بخش ضیاء آباد با سطح زیر کشت حدود ۵۰۰ هکتار باغ گردو، از نظر ژنوتیب‌های برتر این محصول یکی از قطب‌های کشور محسوب می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به اقدامات انجام شده در راستای حمایت از باغداران گردو اشاره کرد و گفت: در راستای اصلاح باغات گردوی نامرغوب در سال زراعی جاری نیز مانند سنوات قبل ضمن آموزش باغداران با هدف آشنایی با روش‌های پیوند، بیش از ۳ هزار اصله درخت به روش سرشاخه کاری با کمک پیمانکاران مجرب و استفاده از ارقام‌ تجاری جدید و مقاوم به سرمای بهاره پیوند زده شد.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت بیمه شدن محصولات باغی و برای جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان اظهار داشت: خسارات ایجاد شده توسط عوامل قهری در صورت بیمه نبودن باغات قطعا اثرات منفی بر روند زندگی باغداران خواهد گذاشت لذا به تمامی باغداران و همچنین سایر کشاورزان توصیه می‌شود نسبت به بیمه محصولات کشاورزی اقدام کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید