Iranian Agriculture News Agency

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

توسعه و نوسازی ناوگان ماشین آلات بخش کشاورزی استان قزوین با پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در راستای توسعه و نوسازی ناوگان ماشین آلات بخش کشاورزی این استان، طی ۵ ماهه اول سال جاری بیش از ۴۱ میلیارد تومان اعتبار جذب شده است.

توسعه و نوسازی ناوگان ماشین آلات بخش کشاورزی استان قزوین با پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، حمید رضا تبسمی با اعلام این خبر افزود: مجموع اعتبار تخصیصی سال جاری از محل تسهیلات خط اعتباری شماره ۹ مکانیزاسیون کشاورزی به استان قزوین، ۶۰ میلیارد تومان است که از این میزان ۴۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آن در ۵ ماهه اول سال جاری در قالب تسهیلات پرداختی جذب شده، که معادل ۶۹ درصد برنامه ابلاغی است.

وی اضافه کرد: از این میزان اعتبار جذب شده، ۳۶ میلیارد و ۸۱۳ میلیون تومان برای خرید ۲۰۱ دستگاه تراکتور و ۴ میلیارد و ۵۷۷ میلیون تومان نیز برای خرید ۵۶ دستگاه ادوات و ماشین‌ آلات کشاورزی به کشاورزان متقاضی تسهیلات پرداخت شده است.

تبسمی یادآور شد: میزان جذب  اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی در مدت مشابه سال گذشته معادل ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است که با توجه به میزان اعتبار جذب شده در سال جاری، شاهد ۲۴۰ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۲۷ فقره پرونده متقاضی تسهیلات مکانیزاسیون به بانک‌های عامل معرفی شده که معادل ۹۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.

گفتنی است،در سال گذشته در مجموع ۵۴۶ فقره معادل ۶۲۵ میلیارد و ۹۴۰ ‌میلیون ریال تسهیلات مکانیزاسیون در بخش کشاورزی استان قزوین پرداخت شد که شامل ۳۷۱ مورد برای خرید انواع تراکتور، ۱۱ مورد برای خرید کمباین و  ۱۶۴ مورد  برای خرید دستگاه‌ها، ‌ادوات و تجهیزات کشاورزی بوده است.‌

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید