Iranian Agriculture News Agency

برگزار شد؛

جلسه هم اندیشی مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی با رییس دادگاه‌های عمومی و انقلاب قزوین

به منظور هماهنگی بیشتر با دستگاه قضا در راستای حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی، جلسه هم اندیشی بین مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان و رییس دادگاه‌های عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد.

جلسه هم اندیشی مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی با رییس دادگاه‌های عمومی و انقلاب قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، این جلسه با حضور رییس دادگاه‌های عمومی و انقلاب قزوین، رییس دادگاه‌های کیفری، مدیر امور اراضی استان، معاون حفظ کاربری امور اراضی، فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی، رئیس اداره حقوقی امور اراضی و رئیس اداره امور اراضی شهرستان قزوین در سالن جلسات مدیریت امور اراضی استان برگزار شد.

در این جلسه هم اندیشی شعبانی رییس دادگاه های عمومی و انقلاب قزوین ضمن تقدیراز زحمات همکاران در مجموعه امور اراضی جهاد کشاورزی اظهار کرد: مقوله پیشگیری از وقوع جرم در قانون حفظ کاربری وجود دارد و آن در اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون موصوف می باشد‌. ممکن است در اجرای آن با مشکلاتی مواجه و هزینه‌هایی داشته باشد ولی در نهایت انجام آن هم به نفع دستگاه قضا و هم به نفع مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خواهد بود.

وی همچنین متذکر شد: کارشناسان حقوقی امور اراضی در فرآیند رسیدگی به پرونده‌های تغییر کاربری حضور داشته و بدون هیچ ترس و نگرانی دادخواست شکایت خود را علیه متخلفین تغییر کاربری‌های غیر مجاز مطرح کنند.

پرویز عبدی مدیر امور اراضی استان قزوین نیز ضمن تشکر از حمایت دستگاه قضا، گفت: با عنایت به اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی که در دو سال اخیر رشد چشمگیری در سطح استان داشته است، درسطح استان مخصوصاً درحواشی شهرها و شهرک‌ها، میزان ساخت وسازها غیر مجاز به طور محسوسی کاهش یافته است که این امر با حمایت دستگاه قضا و حضور فعال نمایندگان دادستانی محقق شده است.                                      

وی در ادامه گفت: در حال حاضر مدیریت امور اراضی استان با در اختیار داشتن  سامانه تلفنی ۱۳۱، سامانه پایش اراضی به صورت ماهواره‌ای و سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، با قدرت بیشتری تغییر کاربری‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی را رصد و با آن مقابله می‌ کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید