Iranian Agriculture News Agency

رشد ۴ برابری کشت آفتابگردان آجیلی در اراضی کشاورزی استان قزوین

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کشت آفتابگردان آجیلی در اراضی کشاورزی این استان در سال جاری نسبت به سال گذشته ۴ برابر افزایش داشته است.

رشد ۴ برابری کشت آفتابگردان آجیلی در اراضی کشاورزی استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، تورج بنیادی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در حاشیه بازدید کارشناسی از مزارع آفتابگردان این استان با اعلام این خبر اظهار داشت: در سال جاری بیش از ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت آفتابگردان آجیلی رفته است.

 وی افزود: با توجه به این میزان از کشت آفتابگردان آجیلی، پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۵ هزار تن از این محصول در سطح استان تولید شود.

وی با بیان اینکه کشت این محصول در سطح استان از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است، گفت: با توجه به توجیه اقتصادی و بازار فروش مناسب آفتابگردان و همچنین قیمت توافقی بالا آن در بازار استان و در سطح کشور، کشاورزان در سال جاری از کشت آفتابگردان استقبال خوبی داشته‌اند و این موضوع باعث رشد چهار برابری سطح کشت آفتابگردان آجیلی نسبت به سال گذشته در استان قزوین شده است.

بنیادی اضافه کرد: بیشترین کشت آفتابگردان آجیلی در سطح استان قزوین در اراضی کشاورزی بخش‌های شال و اسفرورین از توابع شهرستان‌های بویین زهرا و تاکستان انجام شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ارقام کشت شده آفتابگردان آجیلی در سطح این استان را ارقام دور سفید و شمشیری عنوان کرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید