Iranian Agriculture News Agency

تخریب ۴۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در آبیک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: در راستای حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی، از ابتدای سال تاکنون ۴۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در این شهرستان تخریب شده است.

تخریب ۴۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در آبیک

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، علی همت زاده  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک روز یکشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: این تعداد قلع و قمع‌ ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی شهرستان آبیک،  در راستای اجرای ماده ۲ تبصره ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی صورت گرفته است.

 وی افزود: با تخریب این ۴۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز، نزدیک به ۳۷ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی این شهرستان آزادسازی شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: تخریب‌های صورت گرفته در روستاهای بهرام آباد، آقچری، ابراهیم آباد، صمغ آباد، حسین آباد رضی، یانس آباد، قشلاق، حسین آباد کرد، انجیلاق و خوزنان از توابع این شهرستان انجام شده است.

  همت‌زاده اضافه کرد: این ساخت و ساز های غیر مجاز در اراضی کشاورزی شامل محوطه سازی، دیوار و فنس‌کشی و بنای غیر مجاز بودند که تخریب شدند.

  وی با بیان اینکه به منظور حفظ امنیت غذایی، مقابله با تغییر کاربری غیر‌مجاز در اراضی کشاورزی یکی از مهمترین اولویت‌های مجموعه جهاد کشاورزی است، اظهار کرد: در کنار حضور فعال و گشت‌زنی مستمر کارشناسان جهاد کشاورزی برای رصد هرگونه فعالیت غیر مجاز در عرصه‌های کشاورزی، مشارکت و نظارت عمومی مردم شریف، در حفاظت از اراضی ارزشمند کشاورزی و باغی بسیار موثر است؛ از این رو از همه مردم خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های ‌کشاورزی موضوع را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (تلفن ‌‌۱۳۱) اطلاع دهند‎.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید