Iranian Agriculture News Agency

افزایش بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه‌ای جوجه‌ریزی در مرغداری‌های قزوین

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از افزایش یک میلیون و ۱۴۸ هزار و ۳۲۸ قطعه‌ جوجه‌ریزی در مرغداری‌های این استان در چهار ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

افزایش بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه‌ای جوجه‌ریزی در مرغداری‌های قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، حمیدرضا عزتی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین  روز یکشنبه با اعلام این مطلب افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه، ۱۰ میلیون و ۶۵۶ هزار و ۶۸۱ قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های استان قزوین انجام شده است که این میزان در سال گذشته ۹ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۳۵۳ قطعه بود که این آمار نشان دهنده رشد ۱۲ درصدی جوجه ریزی و به دنبال آن افزایش تولید مرغ در این استان است.

  وی با بیان اینکه استان قزوین با وجود اینکه جز استان‌های کوچک کشور از نظر مساحت محسوب می‌شود ولی در تولید بسیاری از محصولات دامی از جمله تولید مرغ یکی از قطب‌های مهم کشور به شمار می‌رود، اظهار داشت: در زمینه تولید و تامین مرغ، قزوین جزو استان‌های معین تامین کننده مرغ در کشور است که مرغ‌های تولیدی علاوه بر تامین نیاز مردم خود استان، بخشی از نیاز مصرفی استان‌های همجوار را نیز تامین می‌کند.

  عزتی با بیان اینکه ۴۴۰ واحد مرغداری گوشتی در استان قزوین وجود دارد، افزود: ۳۸۹ واحد از این مرغداری‌ها فعال و مشغول تولید هستند.

  معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ضمن تقدیر از زحمات مرغداران و واحدهای تولیدی طیور این استان برای تامین مرغ مورد نیاز مردم به ویژه در ایام پر مصرف سال، خاطرنشان کرد: مرغ در استان به اندازه کافی و بیش از نیاز مصرفی مردم استان تولید می‌شود و به منظور بهبود عرضه مرغ در بازار و برای کمک به ایجاد و حفظ آرامش و ثبات بیشتر در بازار مرغ، نیاز است تا نظارت‌ها در زمینه عرضه آن در سطح استان تشدید شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید