Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

خرید تضمینی ۱۱۵ هزار تن محصولات کشاورزی از کشاورزان قزوینی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون، حدود ۱۱۵ هزار تن محصول شامل گندم و کلزا به شکل تضمینی از کشاورزان استان خریداری و ذخیره‌سازی شده است.

خرید تضمینی ۱۱۵ هزار تن محصولات کشاورزی از کشاورزان قزوینی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، مجید اسماعیلی با اعلام این خبر اظهار داشت: از این میزان محصول خریداری شده، چهار هزار و ۷۰۲ تن به کلزا و مابقی نیز مربوط به گندم اختصاص دارد.

وی افزود: پرونده خرید تضمینی دانه‌های روغنی یا همان کلزا در استان قزوین بسته شده اما خرید تضمینی گندم در استان همچنان ادامه دارد.

اسماعیلی در خصوص نحوه پرداخت مطالبات کشاورزان گفت: ۱۰۰ درصد مطالبات کلزاکاران استان بابت فروش محصول خود به دولت در طرح خرید تضمینی معادل ۴۹۰ میلیارد ریال پرداخت و همچنین ۹۸ درصد مطالبات گندم کاران استان نیز با آنان تسویه شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: پیش از آغاز کار خرید تضمینی گندم در استان با هماهنگی‌های انجام شده مقرر شد مطالبات گندم کاران استان در کم‌ترین زمان ممکن پرداخت شود؛ از این رو امسال پرداخت مطالبات کشاورزان برای فروش تضمینی محصولات خود در زمان کوتاه‌تری انجام شد و انتظار آنان برای دریافت مطالبات به کمتر از یک هفته کاهش یافت.

اسماعیلی اظهار داشت: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم و کلزا امسال از سوی دولت به ترتیب ۵۰ هزار و ۱۱۰ هزار ریال برای گندم و ۱۱۰ هزار ریال برای کلزا تعیین شده بود که  نسبت به سال قبل در گندم ۲ برابر و در کلزا ۲.۳ برابر شده است.

این مسوول در حوزه کشاورزی استان قزوین گفت: متاسفانه امسال خشکسالی و کاهش شدید نزولات آسمانی بر میزان تولید کلزا و گندم در استان نسبت به سال قبل تاثیر منفی داشت اما  امیدواریم با گسترش کشت رقام مقاوم به خشکی در سال زراعی پیش رو، بار دیگر شاهد رشد تولید این محصولات مهم و راهبردی باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید