Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

۵۶ هزار تن چغندر قند در قزوین برداشت می‌شود

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین پیش‌بینی کرد ۵۶ هزار تن چغندر قند طی سال زراعی جاری در این استان برداشت شود.

۵۶ هزار تن چغندر قند در قزوین برداشت می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، تورج بنیادی با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال زراعی جاری هزار و ۲۳۹ هکتار از مزارع قزوین عمدتا در جنوب استان به زیر کشت چغندر قند رفت.

وی افزود: امسال برنامه داشتیم تا ۲ هزار و ۸۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت محصول چغندر قند برود که این مهم به دلیل خشکسالی و مشکلات ناشی از کم آبی محقق نگردید.

بنیادی با بیان اینکه بر اساس برآوردهای صورت گرفته با توجه به شرایط موجود انتظار می‌رود از هر هکتار مزرعه چغندر در استان بین ۴۰ تا ۴۲ تن محصول برداشت شود، گفت: پس از برداشت محصول چغندرقند از مزارع کشاورزی، خرید این محصول به صورت کاملا تضمینی و توسط کارخانه قند استان قزوین انجام می‌شود.

 مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: قیمت خرید تضمینی چغندرقند بهاره در سال ۱۴۰۰، به ازای هر کیلو ۱۲۴۷۶ ریال تعیین شده ‌که ۵۰۰ ریال نیز هزینه حمل به مبلغ فوق اضافه می‌شود.‌

وی اضافه کرد: همچنین به ازای هرتن چغندرقند تحویلی، ۲ کیلو شکر به نرخ ۲۰۰۰۰ ریال و ۲۰ کیلوگرم تفاله خشک به ‌نرخ ۷۰۰۰ ریال به کشاورزان توسط کارخانه قند تحویل خواهد شد.‌

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید