Iranian Agriculture News Agency

طی سه ماهه اول سال جاری؛

190 هزار تن نهاده‌ دامی در قزوین توزیع شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طی سه ماهه اول سال جاری، بیش از یکصد و ۹۰ هزار تن انواع نهاده‌های دامی بین بهره‌برداران این استان توزیع شده است.

190 هزار تن نهاده‌ دامی در قزوین توزیع شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، حمیدرضا عزتی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین صبح امروز شنبه با اعلام این خبر افزود: این میزان نهاده‌های دامی شامل یکصد و ۲۳ هزار تن ذرت دانه‌ای، ۴۰ هزار تن کنجاله سویا و ۲۷ هزار تن جو بوده است.

وی در خصوص نحوه توزیع نهاده‌های دامی اظهار داشت: از انتهای سال ۱۳۹۸ توزیع نهاده‌های دام و طیور در سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی بر اساس مقادیر اعلام شده توسط وزارت متبوع انجام و در استان قزوین نیز بین دامداران، مرغداران و کارخانجات تولید کنستانتره توزیع شده است.

عزتی اضافه کرد: بر این اساس طی سه ماهه نخست سال جاری، ۶۷ هزار و ۸۰۰ تن نهاده به تعاونی مرغداران، ۶۱ هزار و ۳۰۰ تن نهاده به اتحادیه و تعاونی‌های دامداران، ۳۲ هزار و ۶۰۰ تن نهاده به دامداران و ۲۸ هزار و ۴۰۰ تن نهاده به کارخانجات کنستانتره تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه نهاده تحویل داده شده به کارخانجات کنستانتره ویژه دامداری‌های سنتی استان افزود: با تمهیدات اندیشیده شده این نهاده در کارخانجات فراوری به کنساتره تبدیل و بین دامداری‌های سنتی استان که نیاز و تقاضا دارند، توزیع می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: توزیع نهاده‌های دامی بر اساس برآورد آمار دام در نتیجه بازدیدهای میدانی و همچنین اخذ اطلاعات مرغداران از طریق سامانه‌های دامپزشکی و سماسط انجام شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید