Iranian Agriculture News Agency

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین

تعهد اشتغال ۳۶۸۴ نفری بخش کشاورزی قزوین ابلاغ شد

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از ابلاغ تعهد اشتغال ۳ هزار و ۶۸۴ نفری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۰، در جلسه کارگروه اشتغال استان خبر داد.

تعهد اشتغال ۳۶۸۴ نفری بخش کشاورزی قزوین ابلاغ شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، حمیدرضا تبسمی با اعلام این خبر افزود: بخش کشاورزی به عنوان موتور محرک رشد و توسعه اقتصادی نقش مهمی در ایجاد اشتغال مولد در کشور دارد و به دلیل ارتباط تنگاتنگ و بهره‌گیری فراوان بخش کشاورزی از تولیدات سایر بخش‌های اقتصادی، اشتغال ایجاد شده در این بخش می‌تواند نقش بسیار مؤثری در به حرکت درآوردن چرخ‌های اقتصادی کشور ایفا کرده و موجب رونق اشتغالزایی در سایر بخش‌ها شود.

وی به تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال در بخش کشاورزی استان قزوین در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال قبل، میزان اشتغال تعهد شده در بخش کشاورزی استان سه هزار و ۸۴۸ نفر بوده است که خوشبختانه ‌فراتر از این میزان محقق شد و در سال جاری نیز با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم بیش از میزان تعهد شده در ایجاد اشتغال عمل کنیم.

وی اظهار داشت: در سال قبل، تمام شهرستان‌های تابعه به تعهدات اشتغال خود به طور کامل عمل کردند و در مجموع ۳ هزار و ۸۵۲ نفر اشتغال در بخش کشاورزی ثبت شد که بیشترین اشتغالزایی در سطح استان با تعداد ۹۶۴ نفر به شهرستان تاکستان اختصاص داشت.

تبسمی تصریح کرد: اعطای تسهیلات از منابع رونق تولید، تسهیلات حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری، تسهیلات بند الف تبصره ۱۸، کمک‌های فنی و اعتباری مشاغل خانگی، تسهیلات خط ۸ مکانیزاسیون به واحدهای تولیدی بخش کشاورزی نقش قابل توجهی در ایجاد و تثبیت اشتغال و در نتیجه تحقق صددرصدی میزان اشتغال پیش بینی شده طی سال گذشته داشت و در سال جاری نیز علاوه بر این برنامه‌ها، متناسب با شرایط موجود اقدامات لازم در راستای پشتیبانی از تولید در بخش کشاورزی و رفع موانع پیش‌روی آن با هدف ایجاد اشتغال در دستور کار قرار دارد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ایجاد اشتغال و درآمدزایی را از مؤلفه‌های توسعه بخش کشاورزی برشمرد و افزود: در سال جاری سهم تعهد اشتغال بخش کشاورزی شهرستان‌های قزوین ۹۲۱ نفر، تاکستان ۹۲۱ نفر، بوئین زهرا ۹۲۱ نفر، آبیک ۴۴۰ نفر، البرز ۲۹۷ نفر و آوج ۱۸۴ نفر تعیین و ابلاغ شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید