Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

خرید گندم از کشاورزان قزوینی از مرز ۶۷ هزار تن عبور کرد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۶۷ هزار و ۴۰۰ تن گندم از کشاورزان استان بصورت تضمینی خریداری و در سیلوها ذخیره سازی شده است.

خرید گندم از کشاورزان قزوینی از مرز ۶۷ هزار تن عبور کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه صبح امروز شنبه با اعلام این خبر افزود: روند خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان به نحو مطلوب در حال انجام است و مراکز خرید تضمینی با آمادگی ‌کامل مشغول تحویل گرفتن محصول از کشاورزان استان هستند.

وی در ادامه به حضور گشت‌های ویژه نظارت بر روند خرید گندم در استان اشاره و اظهار کرد: وظیفه این گشت‌ها نظارت کامل بر روند خرید تضمینی گندم، جلوگیری از خروج بدون مجوز گندم از استان و ‌برخورد با دلالان و واسطه‌ها می‌باشد.

خمسه با اشاره به اینکه گندم خریداری شده از کشاورزان از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است، یادآور شد: در سال جاری، عملیات مبارزه با آفات سن غلات در سطح ۱۰۰ هزار و ۵۲۰ هکتار از مزارع استان انجام شده است و این امر علاوه بر جلوگیری از خسارات کمی به محصولات استراتژیک، در حفظ کیفیت محصول نیز نقش به سزایی داشته است.

گفتنی است، در سال زراعی جاری ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت محصول گندم رفته که از این میزان حدود ۴۹ هزار هکتار گندم آبی و ۱۱۱ هزار هکتار گندم دیم می‌باشد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید