Iranian Agriculture News Agency

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد:

افزایش 9 درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های قزوین در سه ماهه نخست امسال

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: میزان جوجه‌ریزی در مرغداری‌های این استان در سه ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش داشته است.

افزایش 9 درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های قزوین در سه ماهه نخست امسال

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، حمیدرضا عزتی روز چهارشنبه با اعلام این مطلب افزود: در سه ماهه اول سال جاری، هفت میلیون و ۶۵۶ هزار و ۲۸۳ قطعه جوجه ریزی شده که این میزان در سال گذشته ۶ میلیون و ۹۹۵ هزار و ۳۱۴ قطعه بود.

وی با بیان اینکه ۴۴۰ واحد مرغداری گوشتی در استان قزوین وجود دارد اظهار داشت: ۳۸۹ واحد از این مرغداری‌ها فعال و مشغول تولید بوده و سالانه ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه مرغ تولید می‌کنند.

عزتی با بیان اینکه استان قزوین مشکلی از نظر جوجه‌ریزی و تولید گوشت مرغ ندارد، اظهار داشت: نه تنها در سطح استان کمبودی از لحاظ تامین گوشت مرغ مورد نیاز جامعه وجود ندارد بلکه مازاد تولید به استان‌های مجاور ارسال می‌شود. 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: با توجه به اینکه میزان تولید مرغ در مرغداری‌های استان دو برابر نیاز مصرف مردم استان است، استان قزوین به عنوان استان معین بخشی از مرغ سایر استان‌ها نیز تامین می‌کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید