Iranian Agriculture News Agency

نشست هماهنگی تولید محصول سالم کشمش در شهرستان تاکستان برگزار شد

در راستای ارتقای تولید محصول سالم، نشست هماهنگی برای تولید محصول سالم کشمش در شهرستان تاکستان برگزار شد.

نشست هماهنگی تولید محصول سالم کشمش در شهرستان تاکستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، در این جلسه که صبح امروز با حضور پیله فروش مدیر باغبانی و ابیت رئیس دفتر محیط‌زیست و سلامت غذا  این سازمان در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان برگزار شد، حشمت اله رحمانی مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان گفت : کشمش تولیدی در این شهرستان به مراتب از تولیدات سایر استان‌ها از نظر کیفی بهتر است ولی متاسفانه به دلیل استاندارهای سختگیرانه در بحث صادرات، گاهی اوقات صادرات این محصول تبا مشکل مواجه می‌شود؛ لذا بایستی با ترویج و تولید محصول سالم نسبت به ایجاد شرایط مناسب و مورد نیاز جهت صادرات اقدام شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این جلسه گفت: با توجه به پتانسیلی که در باغداران پیشرو و کارشناسان شهرستان تاکستان وجود دارد می توان امیدوار بود که در آینده این باغداران موفق به دریافت گواهی محصول سالم شوند.

شایان ذکر است در طرح تولید محصول سالم کشمش، ۳۱ باغدار با سطحی در حدود ۱۰۰ هکتار اعلام آمادگی کرده‌اند که با توصیه مدیران کنترل کیفی محصول قابل قبول برای صادرات تولید کرده و ضمن عقد قرارداد با کارخانه داران واجد شرایط نسبت به فروش محصول خود با قیمت مناسب اقدام کنند.

گفتنی است، در این جلسه مقرر شد برنامه‌ریزی لازم و مناسب برای تشویق و ترغیب باغداران پیشرو، کارخانه‌داران و مدیران کنترل کیفی برای تولید محصول سالم انجام شود.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید