Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک:

۱۸ زن روستایی در آبیک با اصول بهداشت جایگاه دام آشنا شدند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: ۱۸ زن روستایی در این شهرستان با اصول بهداشت جایگاه‌های سنتی نگهداری دام به منظور پیشگیری از بیماری‌ها آشنا شدند.

۱۸ زن روستایی در آبیک با اصول بهداشت جایگاه دام آشنا شدند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، علی همت زاده روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: اصول بهداشت جایگاه دام شامل مراقب از سلامت محیطی دام‌ها در مقابل بیماری کک، کنه، تب مالت و کریمه کنگو است.

وی با بیان اینکه این اقدامات در قالب برنامه‌های ترویجی برگزار می‌شود، اظهار داشت: مدرس این آموزش‌ها مهندس فرنگیس سالمی از کارشناسان این مدیریت است که تاکنون در چندین روستای این شهرستان به صورت چهره به چهره به زنان روستایی آموزش داده و این روند همچنان ادامه دارد.

همت زاده به روش دامداری سنتی و داشتن دام در محل زندگی اشاره کرد و گفت: یکی از نکاتی که زنان روستایی باید با آن آشنایی پیدا کنند، اطلاع در مورد بیماری‌های تب کریمه کنگو و مالت است که اگر مهار نشوند علاوه بر تلف شدن دام باعث خسارت اجتماعی و اقتصادی به بهره برداران خواهد شد.

این مسؤول بیان داشت: روش‌های ضدعفونی جایگاه دام از قبیل آهک پاشی و شعله افکنی در مواقع لزوم یکی از موضوعاتی است که به زنان روستایی آموزش داده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک به استقبال زنان روستایی نسبت به این آموزش‌ها اشاره کرد و یادآورشد: این روند آموزشی به صورت مستمر و ماهانه ادامه دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید