Iranian Agriculture News Agency

انجام شد

بازدید رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از باغستان سنتی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عصر امروز با حضور در باغستان سنتی قزوین از نزدیک در جریان مشکلات باغداران قرار گرفت.

بازدید رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از باغستان سنتی

به گزارش خبرنگار ایانا در  استان قزوین، فاطمه خمسه  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عصر در این بازدید میدانی که به همراه معاونین و مدیران این سازمان انجام شد اظهار داشت: مجموعه جهاد کشاورزی با تمام توان و امکانات، برای حفظ باغستان سنتی و رفع مشکلات پیش‌روی باغداران تلاش می‌کند.

برخی نمایندگان باغداران در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از زحمات جهاد کشاورزی در حفظ باغستان با بیان برخی از مشکلات اصلی که باغستان قزوین با آن روبروست اظهار داشتند: جاده نسیم شمال به دلیل تعریض آن بسیار خطرناک و حادثه خیز است و انتظار داریم برای رفع این مشکل اقدامات لازم اندیشیده شود.

همچنین باغداران با توجه با کاهش بارندگی‌ها خواستار تخصیص آب بیشتر از ظرفیت مشخص شده به باغستان شدند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اهمیت این باغات از نظر تاریخی خاطر نشان کرد: خود باغداران هم باید به دنبال حفظ این باغات باشند و گله‌مندی از برخی باغداران در خصوص فروش حق آبه، تلاش برای تغییر کاربری غیر مجاز و غیره وجود دارد و این موضوع باید توسط خود باغداران حل و فصل شود.

خمسه یکی از مشکلات مهم باغستان را تعدد دستگاه‌های متولی در امور باغستان مطرح کردند و اظهار کرد: تمرکز امور مرتبط در یک مجموعه در حل مشکلات این باغات بسیار موثر است.

گفتنی است در پایان مقرر شد مشکلات مطرح شده، توسط مدیران مربوطه پیگیری و برای حل آن‌ها تلاش شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید