Iranian Agriculture News Agency

در راستای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی؛

جذب ۹۳ هزار تن ماده خام کشاورزی برنامه قزوین در سال جاری است

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ایجاد ظرفیت جدید برای جذب ۹۳ هزار تن ماده خام در بخش کشاورزی برنامه اصلی این سازمان تا پایان سال جاری در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی است که باید با همکاری بهره‌برداران عملیاتی شود.

جذب ۹۳ هزار تن ماده خام کشاورزی برنامه قزوین در سال جاری است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، سید آبرادات مصلایی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: جذب این مقدار ماده خام کشاورزی سبب می‌شود تا برای ۳۵۰ نفر اشتغالزایی صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۸۳ هزار تن ماده خام کشاورزی در استان قزوین جذب شده بود، اظهار داشت: ۱۱ فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۴۰۳ میلیارد ریال در سال ۹۹ توانست به تولید ۷۸ هزار تن انواع مواد غذایی در استان منجر شود که با برنامه‌ریزی صورت گرفته این رقم در سال جاری افزایش می‌یابد.

مصلایی در خصوص اولویت‌های سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی و غذایی استان گفت: سورت و بسته بندی و ‌نگهداری سبزیجات تازه و میوه، تولید و بسته بندی خشکبار، فرآوری گوجه فرنگی، ‌احداث سرد خانه‌های بالای صفر و زیر صفر، فرآوری و بسته بندی زیتون، ترمینال ضبط و فرآوری پسته، ‌تولید و بسته بندی انواع کنسرو‌های گوشتی و غیر گوشتی، تولید انواع فرآورده‌های انگور و ‌کشمش، فرآوری و بسته بندی انواع گوشت دام و طیور و استفاده از ضایعات بخش کشاورزی به عنوان ‌مواد اولیه از اولویت‌های اصلی سازمان هستند.

این مسؤول بیان داشت: ساماندهی سیستم‌های انبارداری و ذخیره سازی محصولات ‌کشاورزی و دامی و برنامه ریزی جهت توسعه این واحد‌ها از اولویت‌های دیگر سازمان در حوزه صنایع و مواد غذایی سازمان جهاد کشاورزی در سال جاری خواهد بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید