Iranian Agriculture News Agency

در سفر معاون وزیر جهاد کشاورزی به استان قزوین صورت گرفت؛

اعتبارات آب و خاک کشاورزی قزوین دوبرابر می‌شود

با پیگیری و مطالبه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین روز پنجشنبه در سفر معاون وزیر جهاد کشاورزی برای افتتاح سامانه نوین آبیاری باعث شد تا وعده مساعدی برای دوبرابر شدن اعتبارات بخش آب و خاک استان داده شود.

اعتبارات آب و خاک کشاورزی قزوین دوبرابر می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه روز پنجشنبه در مراسم افتتاح سامانه نوین آبیاری روستای سیاهپوش که با حضور علی مراد اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، جمالی پور استاندار و نمایندگان استان برگزار شده بود، خواستار افزایش اعتبارات بخش آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی شد.

 وی اعتبارات توسعه اراضی شیبدار و قنوات را حدود سه میلیارد تومان در استان قزوین عنوان کرد و گفت: ظرفیت‌ها و پتانسیل این استان می‌طلبد که اعتبارات این حوزه افزایش یابد و تجربه نیز ثابت کرده که تاکنون تمام اعتبارات جذب شده است.

خمسه به طرح انتقال آب در اراضی شیبدار دهدوشاب، چرشدره و طارم سفلی در سال جاری اشاره کرد و گفت: اگر اعتبارات این حوزه ویژه دیده شود، به طور حتم روند تکمیل طرح‌ها با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد.

این مسؤول به چندبرابر شدن عملیات آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی استان قزوین پرداخت و گفت: تاکنون در ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین آبیاری تحت فشار صورت گرفته و ۲۲۵ هزار هکتار از اراضی نیز در دستور کار قرار دارد.

خمسه به جذب ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در سال جاری اشاره کرد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌تواند اعتبارات این بخش را افزایش دهد تا شاهد مصرف بهینه از آب در حوزه کشاورزی باشیم.

در این مراسم علی مراد اکبری معاون وزیر جهاد کشاورزی در حضور مسؤولان و نمایندگان مجلس استان قزوین قول مساعد داد تا اعتبارات این بخش دوبرابر شود.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید