Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین:

تولید شیر در استان قزوین از مرز 600 هزار تن عبور کرد

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: تولید شیر در واحدهای تولیدی این استان برای اولین بار در یک دهه گذشته به ۶۱۴ هزارتن در سال رسیده است.

تولید شیر در استان قزوین از مرز 600 هزار تن عبور کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: تولید شیر طی یک دهه گذشته همواره بین 500 هزار تن در سال بود که سال گذشته با توسعه صنایع دامی، این میزان افزایش یافت.

وی مهمترین عوامل افزایش تولید شیر در استان را، افزایش تعداد واحدهای کشت و صنعت، دام‌های شیری و بهره‌برداری بهینه از هر رأس دام ذکر کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین پیش‌بینی کرد: امسال میزان تولید شیر در استان به 645 هزارتن برسد که جهشی عظیم در صنایع دامی است.

خمسه بیان داشت: بخش کشاورزی با تمام شرایط سختی که پیش رو داشت، توانست شاخص اقتصادی مثبتی را در کشور محقق سازد که نتیجه آن افتتاح چندین واحد مکانیزه و مدرن دامی در استان قزوین بود.

این مسؤول بر درون زا بودن اقتصاد بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: ارزیابی‌ها و آمارهای سال گذشته نشان داده که سال ۹۹ جهش تولید به معنای واقعی کلمه محقق شده و در تمام بخش‌های کشاورزی کارنامه قابل قبولی ارائه شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در خصوص اهمیت تولید شیرخام گفت: وجود لاکتوز در شیر به لحاظ ایجاد ایمنی بالا باعث شده تا این ماده غذایی اهمیت بیشتری در سبد غذایی مردم داشته باشد که این مهم ایجاب می‌کند تا میزان تولید شیر نیز متناسب با تقاضا افزایش یابد.

گفتنی است،استان قزوین دارای404 واحددامداری بوده که210 راس گاو شیری در آن‌ها موجود است.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید