Iranian Agriculture News Agency

در کارگاه آموزشی یک روزه ؛

باغداران شهرستان تاکستان با آموزش صحیح هرس باغ های انگورآشنا شدند

در راستای ارتقای سطح علمی و عملی؛ باغداران روستای سیف‌آباد خرمدشت از توابع شهرستان تاکستان با آموزش صحیح هرس باغ های انگور آشنا شدند.

باغداران شهرستان تاکستان با آموزش صحیح هرس باغ های انگورآشنا شدند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین مدیر جهادکشاورزی شهرستان تاکستان روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی با اشاره به اینکه در حال حاضر 17 هزار بهره‌بردار باغی در این شهرستان فعالیت دارندگفت: آموزش صحیح هرس انگور در افزایش سطح دانش و آگاهی و در نتیجه عملکرد محصول تولیدی نقش بسزایی دارد.

حشمت ا... رحمانی با بیان اینکه 25 هزار هکتار باغ انگور در این شهرستان موجود است افزود: تولید انگور در این شهرستان باعث شده تا استان قزوین رتبه اول تولید کشمش را در کشور به خود اختصاص دهد و محصولات خود را در قالب تاره‌خوری کشمش و فرآوری در بازارهای داخلی توزیع کند.

این مسؤول به برنامه آموزشی هرس انگور در سایت‌های الگویی و باغ ها اشاره کرد و گفت: دوره‌های آموزشی که در آینده نزدیک برگزار می‌شود، در نظر دارد زمان مناسب و روش صحیح عملی هرس را به بهره برداران آموزش دهد.

به گفته رحمانی دوره های اجرا شده در راستای طرح یاوران تولید جهت افزایش عملکرد انگور و تولید محصول سالم برگزار شده و این روند آموزشی همچنان ادامه دارد.

گفتنی است، دراین کارگاه آموزشی 25 باغدار روستای سیف‌آباد خرمدشت از توابع این شهرستان حضور داشتند که با انواع هرس انگور در قالب سنتی و داربستی در باغها آشنا شدند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید