Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

کشاورزان قزوین بر اساس سهمیه آب از الگوی کشت پیروی کنند

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: محدودیت تخصیص منابع آبی در استان ایجاب می کند که کشاورزان از طرح الگوی کشت و سهمیه آب تخصیص یافته پیروی کنند.

کشاورزان قزوین بر اساس سهمیه آب از الگوی کشت پیروی کنند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه در نشست کمیته مشترک آب کشاورزی استان که با حضور یدا.. ملکی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای و یوسف شیخ الملوکی مدیرکل هواشناسی و نماینده دستگاه‌های متولی برگزار شد با بیان این مطلب افزود: شرکت آب منطقه‌ای می‌تواند همانند سنوات گذشته با همراهی و همکاری در راه‌اندازی چاه‌های تلفیقی، مشکلات پیش رو را از میان بردارد.

وی اضافه کرد: لازم است آمار مستندی از وضعیت چاه‌های تلفیقی در اختیار شرب استان قرار گیرد تا با نامه‌نگاری نسبت به بازگشت آن‌ها به چرخه کشاورزی اقدام لازم انجام شود.

خمسه تاکید کرد: اداره کل مدیریت بحران استان قزوین مانند همیشه که پشتیبان بخش کشاورزی بوده، در سال جاری با توجه به پیش بینی هواشناسی لازم است در راستای حمایت زارعان از سرجمع اعتبارات خود برای راه‌اندازی چاه‌های تلفیقی کمک کند. 

این مسؤول با بیان اینکه شرکت تعاونی آب بران استان به عنوان حلقه اصلی و رابط سازمان با کشاورزان محسوب می‌شود، گفت: تعاونی آب بران باید در این برهه زمانی مدیریت آب برای کشت بهاره را برعهده گیرد تا نسبت به تقاضای کشاورزان برای تخصیص بخشی از سهم آب اردیبهشت ماه به فروردین سازوکار لازم را تبیین کند. 

خمسه همچنین بیان داشت: به فرمانداران شهرستانهای تابعه ابلاغ شده که کشاورزان ملزم به اجرای طرح الگوی کشت امسال هستند و نباید بیشتر از 60 درصد یا کشت مازاد اقدام کنند، با این حال از خود زارعان نیز درخواست می شود که با توجه به محدودیت منابع آبی تا حد امکان مدیریت خود را بر روی کاهش کشت تابستانه متمرکز کنند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید