Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از طرح توسعه باغهای زیتون در اراضی شیبدار طارم سفلی بازدید کرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از طرح توسعه باغهای زیتون در اراضی شیبدار منطقه طارم سفلی از توابع شهرستان قزوین بازدید کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از طرح توسعه باغهای زیتون در اراضی شیبدار طارم سفلی بازدید کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، در این بازدید میدانی که به همراه معاونین و مدیران این سازمان انجام شد از طرح های توسعه باغهای زیتون در اراضی شیبدار شرکت کشت و صنعت لاله های طلایی خندان در طارم سفلی بازدید انجام شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در حاشیه این بازدید گفت: با اجرای این طرح 300 خانوار روستای سیاهپوش منطقه طارم سفلی از مزایای این طرح بهره مند خواهند شد.

فاطمه خمسه افزود: طرح توسعه باغهای زیتون در اراضی شیبدار در این کشت و صنعت در سطح 321 هکتار از باغهای زیتون در حال اجرا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت : طرح توسعه باغهای زیتون در اراضی شیبدار هر ساله بطور میانگین در سطح 200الی 300هکتار از باغها اجرا می شود.

خمسه حفظ منابع خاکی، ایجاد اشتغال در منطقه و افزایش تولید روغن زیتون را از مهمترین مزایای احداث باغهای زیتون در اراضی شیبدار ذکر کرد.

به گفته وی، طرح های توسعه زیتون با سیستم کشت فوق متراکم با استفاده از ارقام اصلاح شده روغن نیز در سطح بالغ بر 400 هکتار از باغها اجرا شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید