Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

بیش از ۴۱۲۰ تن انواع ماهی در استان قزوین تولید شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طی سال گذشته بیش از ۴۱۲۰ تن انواع ماهیان سردابی، گرمابی و خاویاری در این استان تولید شد.

بیش از ۴۱۲۰ تن انواع ماهی در استان قزوین تولید شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه با اعلام این خبر افزود: از این میزان ماهی تولیدی، ۲۹۰۵ تن ماهیان سردابی، ۱۱۸۷ تن ماهیان گرمابی و ۲۸ تن ماهیان خاویاری بوده است.

وی اظهار داشت :در حال حاضر ۲۶۷ واحد پرورش ماهی در زمینه انواع ماهیان سردابی، گرمابی، خاویاری در استان فعال هستند که از این میزان ۱۵۲ واحد مربوط به ماهیان سردابی، ۱۱۰ واحد مربوط به ماهیان گرمابی و ۵ واحد مربوط به پرورش ماهیان خاویاری است.

خمسه با اشاره به اتمام مطالعات توسعه آبزی پروری حوزه رودخانه شاهرود به ظرفیت ۹۰۰۰ تن تصریح کرد: این طرح با ظرفیت اشتغالزایی برای ۱۸۰۰ نفر از طریق جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی، می‌تواند باعث ۳ برابر شدن تولیدات آبزی‌پروری استان شود.

وی همچنین یادآور شد: برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌گذار برای اجرای طرح ۱۰۰۰ تنی پرورش ماهی سردابی خوزنان آبیک نیز می‌تواند در افزایش تولید موثر باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قز وین گفت: با توجه به محدودیت منابع آب و نیاز به اقتصادی‌کردن تولید ماهی و بهره‌برداری بهینه از منابع آب، افزایش تولید در واحد سطح در اولویت قرار دارد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید